endnu en søns dåb af 5xtip Peder Fynboe i Vestwer Egede sogn 1701

Startet af Kjeld Allan Larsen, 23 Jun 2017 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Allan Larsen

det vil være dejligt at få udfyldt de manglende huller i min ufuldkomne tydning af kirkebogsteksten i forbindelse med dåb af sønnen Jens til min 5 x tipoldefar Pedwer Hansen Fynboe i Vestwer Egede sogn i 1701

mvh

Kjeld

Sønnen Jens Pedersens dåb
Kirkebog Vester Egede sogn 1641-1760
Opslag 245, 1701
? d 9.7 br ?? Hiemdøbtis Peder Fynboes Søn Jens, baaren til Verden af Anna Hansdaatter ?? baaren til daaben af =??? Jenss i W. Egede i ??? nærværelse, ?? Dominica 17 p. Trin, som var den 18 7br. Confirmeredis daaben i Kirche oc som faddere, Otte Mads, Christen ??, Jacob Anders, ?? Hanss ? andre ???, ??? oc andre som ??? blef baaret til ??? til daaben af ?? Oluf Hanss i Eyrby:

Jørgen Thue Pedersen

Hej,

Her er et bud, måske med et par usikre ord:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119715#158589,26641811

Sønnen Jens Pedersens dåb
Kirkebog Vester Egede sogn 1641-1760
Opslag 245, 1701
(astronomisk tegn for) Fredag d 9.7br (7br = September) hiemmedøbtis Peder Fynboes Søn Jens, baaren til Verden af Anna Hans  Daatter
Da baaren til Daaben af Dorothe Jørgen Jenss(en) i W. Egede i smuche Folchis nærværelse, men? Dominica 17
p. Trin, som var den 18 7br. confirmeredis daaben i Kirken, oc Vare faddere, Otte Mads, Christen Skytte, Ja-
cob Anders(en), Niels Hanss(en) oc andre unge Karle, Degnens hustrue Marie oc andre flere qvindispersoner I Kir-
ken blef Barnet baaren til Daaben af Dorothe Olaf Halhs? i Eyeby?:








mvh
Jørgen

Kjeld Allan Larsen

hej Jørgen

Tak for hjælp til tydning af en for mig vanskelig forståelig kirketekst
Kan den sidstnævnte person ikke lyde navnet Dorothe Olaf Halss?

mvh

Kjeld

Jørgen Thue Pedersen

mvh
Jørgen