FT Silkeborg 1911,opslag nr. 3

Startet af Jens Eg, 14 Apr 2011 - 19:19

Forrige emne - Næste emne

Jens Eg


Hej, arkiv besøgende på LA, Viborg.

Er der en behjælpelig person, der vil foretage opslag i den originale FT, og som vil prøve at fortolke FT Silkeborg 1911 opslag 3 Tumlingebakken, og i sidens "grafiti" se hvor 1) Jørgen Thomsen Jørgensen, 2) Johanne... 3)Anne Sofie,  4)Alvine... 5)Jørgen   er født og kommer fra.

Nedenfor er hvad der indtil nu er forsøgt....fortolket.....men uden at KB`s opslag bagefter har givet noget, der kunne bruges fremad.    Samme søgnings/fortolkningsopgave har været på  DIS siderne med
samme overskrift og 135 har læst siden, og der er kun faktisk kommet et sogn ud af det, nemlig  EMMELEV  for Johanne Botildes vedkommende.  Resten er  aldeles usikker.

En forsøgt skitse med alt for mange løse ender:
1) Karsten Hansen Torp, f. 1867 i Sdr.jylland (tysk) viet i Tønder x/x, død jul 1905, begr. i Flensburg-
    hustru:  Johanne Bothilde Madsen, f. 6.juli 1869 i Emmelev, død 9. marts 1915 i Hørup, begr. Hørup kirkegård. hendes fader var: Fritz Christian Martin Madsen og moder Hansine Margrethe Albertsen, ....
BOTHILDE gift 2 gang med Jørgen Thomas Jørgensen.   (se AO Silkeborg FT 1913 opslag 3)
------Børn:1) Hansine Torp, f. 1898, hvor ?           2) Tinne Torp, f. 20. jan. 1900 i ?Løjt Kirkeby pastorat (måske rigtig), gift 7. maj 1929 med Karl Gørtner.....    3)  Anne Sofie Torp, f. 21. juli 1901 i ??Tinglev,Åbenrå, død 25. marts 1984 i Gullev, begr. Gullev kirkegaard,  gift med 25.marts 1828 i Gødvad   XX  (vistnok svigerforældre) Thorvald Rasmussen Balle og hustru Ruth Rasmussen, hvis fader var ukendt)      4) Alvine Torp, f. 21. maj 1903 i ???Haderslev, død 7. marts 1994 i Nørrelyng herred,  gift med Alfred Pedersen.


Mvh
Jens Eg    www.thyslaegt.dk

Nancy Petersen

Jeg tyder Ane Sofie`s fødested som Stübbeck (Stubbæk, Ensted sogn)

Vh
Nancy

Jens Eg

Hej Nancy Petersen

Jeg skulle hilse og sige MANGE tak for "oversættelsen" ... den var svær og på opslag 278 fandt vi Hansine, også en datter.  Men KB går KUN  1862-1898, hvor mon den fortsætter. Er der blevet ændret sogn eller.... for hvis man kunne komme videre i KB fra 1898 kunne der måske hentes mere. Men er pt. ikke på AO, så hvor ?
Vi har jo dato på Anne Sophie Torp , f. 21.07.1901........ Alvina Torp, f. 21.05.1903.... Jørgen Klemen Jørgensen, f,. 01.03. 1908, men fødestederne vil FT Silkeborg 1911, opslag 3, Tumlingebakken, ikke rigtig lade sig tyde.
Mvh
Jens Eg

Nancy Petersen

Hej Jens

Ensteds kirkebøger fra 1898 og frem kan ses på LAA - men der er da også håb om, at de kommer på AO inden for en overskuelig fremtid - hvis du har langt til arkivet.
De sønderjyske kirkebøger har været til scanning i Viborg, og nu skal de jo tjekkes for cpr-numre, inden de bliver lagt på nettet.
Ellers er det måske et opslag i Ensted kirkebog på LAA, du skulle bede om istedet. Jeg tvivler på, at den originale folketælling vil være tydeligere.

Vh
Nancy

Jens Eg

Hej

Jeg har sendt mail til AO og forespurgt om, hvornår man mente, at Ensted KB  efter 1898 ville blive lagt ud til offentlig "syn", men de har ikke svaret på det endnu.  Ellers skal jeg gerne have een til at "kigge" i LA Aabenraa, men de må da også lade høre fra sig, Så jeg afventer lige et par dage   e n d n u, ellers....

Men ellers tak for hjælpen.
Mvh

   Jens Eg      www.thyslaegt.dk

Jens Eg

Hej Nancy Petersen ...og alle, der har læst/forsøgt at hjælpe.

Ligesom  der var klargjort til besøg på LA, Aabenraa, til den 25. maj.... opdages det, at der på AO er lagt ind (nyt) KB 1898 til 1940erne... og det løste jo problemet fuldt ud for de personer, jeg har hjulpet med deres slægt.
Forespørgsel til LA om, hvornår KB efter 1898 ville blive lagt ind, kunne ikke svares.  Men det er alligevel gået hurtig med at få KB på "skærmen".
Jeg skal hilse fra de personer, der søgte oplysningerne og sige MANGE TAK.
Mvh
Jens Eg     www.thyslaegt.dk