KURATOR FOR BRUDEN UDNÆVNES - Faderen er død

Startet af Kirsten Ørum, 12 Apr 2017 - 21:00

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej Jytte

Det er hvor jeg fandt det:

5. Udskrivningskreds, Omskrevet 1912 Lægd 332 - 581, 1901, Æ - opslag:     af 339 opslag

Hvor der der bla.står, at han er afskediget 1916 (som burde være 1911).


Hilsen
Kirsten

Jytte Klausen

Hej igen

Hvilket ops. nr.? - kan du ikke sætte linket ind i stedet, det er lidt nemmere at gå til?

Jytte

Kirsten Ørum

hej Jytte

Hvis jeg havde kunnet linke det, havde jeg gjort det.

Opslag nr. 296

Hilsen
kirsten

Jytte Klausen

Hej Kirsten

Her er linket til lgd. 544, som er Kollerup-Fjerritslev 1901:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=19831#19831,1615489

- hvis du klikker på adresselinjen øverst, så den bliver blå - trykker Ctrl c (=copy) - derefter stiller du dig i teksten og trykker Ctrl v (=vue)

- men du har ret, der er ikke meget at komme efter. Han har åbenbart ikke meldt flytning, vi ved jo han var i Aggersborg i FT 1911! så indtil videre har jeg ikke noget bud på, hvor og hvornår Anton døde.

mvh
Jytte 

Kirsten Ørum

Hej Jytte

Nej, det er den sværeste eftersøgning, jeg har haft i gang. Jeg har haft "mareridt" i nat over Simonsen og lægdet i nat.


FT 1911 Aggersborg S er det seneste livstegn.

Han er død mellem FT 1/2 1911 og en søns (Niels Christian Simonsen d. 3/7 1896 i Kettrup S) vielse 6/9 1919 i Timring Sogn .

Ifølge eksperten Green er problemet med de lægdsruller, som ligger på nettet, at det er de lægdsruller, som blev ført centralt, og som indeholder færre oplysninger end udskrivningskredsens lægdsruller.

Jeg skal til Viborg og tjekke de dokumenter, som jeg har bestilt - så tjekker jeg også udskrivningskredsens lægdsruller.

Proppen ryger af champagneflasken, når Anton findes død!


Mange tak for al sliddet med Simonsen.

Kirsten


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kirsten Ørum

Altså GITTE!

Hvordan i himlens navn fandt du ham i Randers? - hvad startede du med at finde?

Ja Gitte I morges sagde jeg til min husbond, at når engang Anton  findes død "jamen det er han jo, siger min husbond så" - ja men når der er papir på det, så ryger champagneproppen! -Flasken var med hjem, da han en time senere kom hjem efter indkøb!

Jeg ville ønske, at jeg kunne skænke op for alle jer, som har hjulpet, holdt kedlen i kog og mit håb oppe. Det har betydet så meget. Og lært mig så meget, som jeg kan bygge videre på. -  Her er det så, der mangler et tegn i rækken - et hjerte -

Jeg havde forventet, at han  sikkert var død kort tid efter FT 1911. Alle efterkommere af efterkommere, har ikke kunnet bidrage med nogen viden om Anton over hovedet.

Helt vidunderligt og tusind tak!
Kirsten

Gitte Johansen

#38
Hej Kirsten

Jeg fandt ham først i Mediestream, så gik det jo bare der ud af.

Nyd champagnen. Det var et pænt træk af din mand.

Vi tager til Prag i dag til 70 års fødselsdag. Det er en tjekkisk veninde, der bor i Lystrup, hvor vi har været med til 60 og 65 års fødselsdag i Prag. Der får vi ikke champagne, men en tjekkisk mousserende vin, der smager lige så godt.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kirsten Ørum

Hej hej


God tur og nyd festen og vinen... og kom godt hjem igen!


Hilsen
Kirsten

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jytte Klausen

Hej Kirsten


Tillykke med fundet :) - det må være ligesom at vinde i lotto (tror jeg) ;D

Ja, det er fantastisk hvad Gitte kan finde frem, jeg håber også hun får en dejlig ferie (bare det ikke er for længe ;))

Jeg tænkte overhovedet ikke på "Mediestram", jeg har ellers selv fundet rigtig mange gode oplysninger der, men jeg synes efterhånden man er slem til at glemme nogen af alle de muligheder, vi efterhånden er så heldige at have fået.

God jagt fremover. :)

mvh
Jytte


Kirsten Ørum

Hej Jytte

Det er helt rigtigt, det er svært at få brugt en idé, som man faktisk godt kender - ofte fordi der til hver sag er anderledes problemstillinger, og så kan man bare ikke "se skoven for bare træer".

Nu da jeg vha. rigtig mange bidrag er kommet så langt, at Anton er fundet død, vil jeg forsøge, om jeg kan komme nærmere datteren, Else Bertelines plejesag.


Hilsen og endnu mange tak til alle.
Kirsten


PS Jeg lovede for et år siden et af Antons børnebørn , født i 1935, at vende tilbage, hvis jeg fandt ud af mere om hans farfars død. Det har jeg så gjort i dag.
     Han blev meget glad!