Anthon Marius Ole Pedersen

Startet af A.L. Meyer, 07 Apr 2011 - 09:48

Forrige emne - Næste emne

A.L. Meyer

Jeg er på jagt efter oplysninger om: Anthon Marius Ole Pedersen

De oplysninger jeg har:

Anthon fik i 1920 Datteren "Anna Meyer Pedersersen". Dette barn er døbt i Skarrild Kirke, hammerum Herred, Ringkøbing Amt den 07-04-1920 (født: 06-01-1920)

Moderen er Oda Johanne Augusta Meyer, som er fra København (døbt d. 08-02-1897) I skt. Andreas Kirken. Af Skarrild Kirkebog fra 1920 fremgår det, at Anthon og Oda begge er 22 år ved fødslen / dåb.

Anthon Marius Ole Pedersen er således født imellem 07-01-1897 og 07-04-1898.

Jeg er af familien oplyst, at der skulle være en ældre søster ved navn Valdemar (Meyer Pedersen?). Hun er altså født FØR 1920, men dette er ikke i Skarrild. Hvor hun er født eller hvor de er gift ved jeg ikke. Jeg ved også der er 2 yngre søskende, som formeentlig begge er døbt i Skarrild, men kirkebogen går kun til 1926.

Nogen som har et foarlag til hvorledes jeg kommer videre? (Har ledt i moderens fødselskirke efter vielsen, men uden held. Hvorfor hun eller de er flyttet fra København til Midtjylland ved jeg ikke. Jeg ved ikke om Marius er fra København eller midtjylland, men ved som sagt Oda er døbt i Kbh.)

Egon Sørensen

#1
Hej Allan!

Se folketælling 1921 Skarrild opslag 25.

Se folketælling 1925 Skarrild opslag 38.

Ole er født i Skarrild i 1897 opslag 28, vi må jo se om vi kan finde vielsen.


Mvh.

Egon Sørensen

Egon Sørensen

#2
Hej!


Oda er konfirmeret i Rosmus sogn Randers Amt 1911 KB 1906-1915 opslag 233 nr 3

Efter folketælling 1930  Skarrild opslag 37 er de viet 1920.

Men hvor og er de mon viet i kirken?



Mvh.

Egon Sørensen

A.L. Meyer

Mange tak for hjælpen. Det giver mig helt sikkert noget at arbejde videre med. Jeg er ny inden for slægtsforskning, og arbejder sjældent med så "nye" oplysninger som fra omkring 1900, så havde slet ikke overvejet, at se i de Ikke-digataliserede folketællinger.

Nu har jeg helt sikkert noget at arbejde videre med.!!

Erna Bjerregaard

Hej Allan!

Oda Augusta Johanne Meyer får en datter Valborg Meyer 30 mar 1917 i Rosmus, faderens navn står ikke nævnt.

Oda Augusta Johanne Meyer og Anton Marius Ole Pedersen er viet i 19 mar 1920 i Vor Frue Kirke, Aarhus.

Oda og Anton får så vidt jeg ved 8 børn sammen, alle født i Skarrild.

Oda har en søster Karla Vilhelmine Meyer, som også kom til Skarrild. Hun og hendes mand fik så vidt vides 7 børn.


Med venlig hilsen

Erna
Kolding