Udlagt Barnefader Soldat i 1864

Startet af Kirsten Ørum, 31 Jan 2017 - 20:55

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej

Jeg vil gerne ha' input til, hvordan jeg finder en soldat fra 3die Batteri nr. 132 i året 1864. Han har formentlig opholdt sig i Kettrup sogn Thisted Amt i 1864, hvor han blev udlagt som barnefader til et slegfred barn født i marts 1865.

Derudover har han ikke givet lyd fra sig, kan man sige.


Mvh
Kirsten Ørum




Britta Hansen

Hej Kirsten
Er det hvad der står i KB "udlagt barnefader soldat fra 3die Batteri nr. 132"?
Er barnet født/døbt i Kettrup?
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Kirsten Ørum

Hej

Ja, barnet er døbt i Kettrup sogn, og Moderen tjente 10 måneders dagen før fødslen på Aagaard, som ligger i Kettrup sogn. Moderen forbliver i Kettrup sogn, bliver senere gift og får familie.

Og soldaten hedder Christian Poulsen.

Jeg vil gerne kende sammenhængen mellem Soldat Christian Poulsen og militærtjenesten i 1864, hvor han åbenbart opholder sig i Kettrup sogn - måske indlogeret på Aagaard.

Måske er der nogen, som læser mit opslag, som har viden om, hvordan man sporer sig ind på soldatens tjenesteforhold i det tidsrum omkring 1864. Måske hvor han er født og hans videre forløb som soldat i en turbulent tid.


Mvh
kirsten Ørum


Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Kirsten Ørum

Hej

Mange tak for, at du fandt det tidligere opslag - det har jeg stadig problemer med!
J
Og ja, det kan jeg sagtens ihukomme.

Fik en masse orientering ud i det militære, men fandt altså ikke Barnefaderen - hverken i militæret eller civil.

Det kan sagtens være, det er lettere nu tre år senere, hvor flere arkivalier er blevet lettere tilgængelige.

Jeg starter for fra så at sige, så må jeg se, hvad der dukker op.


Mvh
Kirsten

Kirsten Ørum

Men jeg glemte at sige, at små og store hint modtages stadigvæk med tak.


Venlig hilsen
Kirsten