Trap Danmark Svendborg amt, Bind V,2. side 835

Startet af Jane Kneis, 31 Jan 2017 - 16:54

Forrige emne - Næste emne

Jane Kneis

God aften

Er der en af jer der har Trap Danmark Svendborg amt liggende? hvis ja ville jeg rigtig gerne have bekræftet (og gerne en kopi af siden) at Hans Rasmussen Kier er nævnt:

1685, købte gården Ravndrup i Gislev sogn af Karen Wandals arvinger

bind V,2. side 835

Jeg har prøvet om det ligger online, men ikke fundet.

På forhånd tak for hjælpen
Jane
Med venlig hilsen
Jane Kneis



Arne Feldborg

Nu er det jo godt nok femte udgave du spørger til, men fjerde udgave bekræfter at han købte gården i 1685 (forrige ejer var Karen Wandal) og at gården blev i familiens eje frm til 1787
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Jane Kneis

TUSIND tak for hjælpen

Elin, sikke da et fantastisk link, det kendt jeg ikke, det skal undersøges noget mere, og tak for linket til teksten som jeg søgte bekræftede.

Arne, jeg henviste kun til 5 udgave fordi en anden slægtsforsker havde givet det som kilde  ;)

Rigtig god aften og endnu en gang tak for hjælpen
Jane

Med venlig hilsen
Jane Kneis

Jens Hagen Eriksen

Kære Jane.
Det kan jeg da bekræfte! Om gården Eskelund står der følgende: "Fra 1670 ejedes gden af Karen Wandahl, hvis arvinger 1685 solgte den til Hans Rasmussen Kjær (død 1705), i hvis familie den blev til 1787, da Henrik Grønbech solgte den til Anna Cathrine Lindegaard til Lykkesholm (død 1796)"

Der står mere, men du er velkommen til at låne bogen af mig (jeg bor på Tåsinge).

Mvh Jens Hagen Eriksen (jeriksen@youmail.dk)