Hvor opholdt Nilaus Sørensen fra Gørløse sig i årene 1757 -1766!

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 31 Mar 2015 - 15:24

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Hej >:(

Jeg er ved at afdække min tipoldefar i 4, Nilaus Sørensen.

Jeg ved, at han var gift 4 gange, men kan ikke finde frem til kone nummer 3, måske kan I hjælpe!

Fra en FT fra 1787 i Gørløse, Lynge-Frederiksborg, Frederiksborg amt, ops. 12, står der opført, at drengen Mads Nilausen er fra hans 4 ægteskab.

1 ægteskab: Han bliver gift med Birthe Hansdatter i Gørløse 1741, ops 13, i spalte, ny udgave.
Hun dør 1749 i Gørløse, ops 99, i sp, ny udgave.

2 ægteskab.Han bliver gift med Margrethe Olsdatter i Gørløse, ops 16,1749, og ops. 18 1750, ny udgave(forlovelse og bryllup).
Hun dør i 1757, ops.100,1spalte (skrevet svagt), i 4 linie.

3. ægteskab. Jeg ved kun, at Nilaus Sørensens kone dør 1766 i Gørløse,, ops 101, 1 spalte, ny udgave.

4 ægteskab.Han gifter sig 1766 i Gørløse med Ane Madsdatter, ops. 20, ny udgave.

Han får en masse børn, men jeg kan ikke finde nogen født  mellem 1757 og 1766 i Gørløse.

Mit bud er, at han gifter sig og bosætter sig i et andet sogn i det meste af denne periode.

Jeg har ledt i de andre sogne, men har ikke kunnet opstøve ham.

Er der nogen, der vil hjælpe mig med at finde nogle spor, eller vil byde ind!

Hilsen
Marianne

Mike Lyng

Det er en gammel tråd, men har du fundet svaret på Nilaus Sørensens 3. kone ?


Min ane Inger Frederiksdatter var gift med Nilaus Sørensen og døde 1766 i Gørløse.
Hun var tidligere gift med Bent Nielsen, Sigerslevøster, Strø Sogn, død ca. 1754. Der er skifte efter Bent Nielsen d. 28. juli 1754.

Skifte efter Inger er d. 21. marts 1766. Der er 3 børn fra ægteskabet med Bent, sønnerne Niels, født ca. 1730 og Frederik, født ca, 1752 og datteren Maren. Der er ingen børn fra ægteskabet med Nilaus Sørensen.


mvh
mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)