Hvor bliver Klædehandler Peter Wilhelm Sølling død 31 aug 1920 begravet henne?

Startet af Svenn Chr. Trønning, 15 Jan 2017 - 13:38

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger efter hvor Klædehandler Peter Wilhelm Sølling død 31 aug 1920  bliver begravet henne.

Jeg har søgt i Holmens Kirkebog samt i Begravelserprotokollerne på Københavns Stadsarkiv for at finde ham.

Det sidste jeg har på ham er:

Politiets registerblad oprettet 1/5-91 på Station 2 (rest af indre by) Peter Wilhelm Sølling , 23-9-1828 , København , Stillinger: Klædehandler.
/  Skindergade 45,1
98 1/11 Holmens Kanal 16.1
20 1/11 Holmens Kanal 16 Hustru som Enke.

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning


Svenn Chr. Trønning

Til Gitte Johansen.

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp.

Jeg var ikke klar over at han havde en sommerbolig i Ordrup. Det borte jeg have tænkt over for da hans datter Helga blev gift med min slægtning Bendt Bendtsen skete det i Gentofte Kirke og da boede hun i Jægersborg Alle, Ordrup.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

#3
Hej .

Står din Sølling mon på Dünweber slægtens hjemmeside ? (hvor nogle af Bahr slægtens medlemmer står via Flensburg grene Anna Bahr (Witte) og 2 døtre der kaldtes Witte (går ind i von Suhden slægt fra Tallin) ) - m.fl. Der tvivles der på, at denne har en datter, parykmager datter. Men Grossen Wiehe passer udmærket med en nota i min egen slægts historie, hvor en af mine forfædre boede sammen med børnene til han døde/fra Flensburg til Grossen Wiehe). Sorry hvis jeg kom for langt fra spm.

Der var en Boghandler Sølling (kendte i min slægt) og jeg havde kendskab til endnu en, (evt. Burmeister & Wain ansat) - verdensmester i formationsdans i 1930´erne).

Der er også nogle  af Bendtsen slægt nævnt i Dünweber slægtens anesider. Og de kom desudenogså fra Fehmarn, hvor jeg vi havde en del slægt i Petersdorf. bl.a. på (Peters Mühle). Vist Lorentzen /Bahr slægtninge).

Svenn - hils endelig din fætter Christian fra mig  :)

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Svenn Chr. Trønning

Hej Lise Østerberg Bahr


Tak for dine oplysninger. Desværre så gælder mit kenskab til Klædehandler Sølling kun ham og hans datter Helga der var gift med en læge Bendt Bendtsen.

Jeg har sendt Christian en hilsen via mail.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning