Lautrupgård - Ballerup (Hvor fødte man)

Startet af Helle Jespersen, 22 Nov 2016 - 08:52

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Hvis man i 1933-1939 var ansat på Lautrupgård i Ballerup, og her fik et barn, hvor ville sådan et barn være noteret i kirkebøgerne.

Jeg har via stadsarkivet i Ballerup fundet mere oplysninger om min oldemor som drog til Ballerup.

Men jeg mangler stadig at finde den søn hun fik der.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Peter Kristiansen

Hvis Lautrupgård ligger i Ballerup sogn - så vel i Ballerup sogns kirkebøger ??
M.v.h. Peter Kristiansen

Mikkel Eide Eriksen

Hej Helle

Det skulle være Ballerup ifølge DigDag. På DigDag kan du se hvordan sognegrænserne (og andre administrative inddelinger) har ligget igennem tiden.

Lautrupgård ligger dog ikke så langt fra grænsen til Herlev sogn, så måske det kan være værd at undersøge?

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Helle Jespersen

Jeg har været Ballerup sogn igennem.
Både for drenge og piger fra år 1929-1940. Da er der ikke et barn anført med de oplysninger jeg har.

Jeg har også været smørum søgn igennem for samme periode og for begge køn. Ej heller der.

Jeg vil prøve Herlev, den har jeg endnu ikke været igennem

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Anne Marie Holck

Da det er københavnsområdet, så er det måske også værd at tjekke Fødselsstiftelsen/Rigshospitalet, hvor mange enlige mødre fødte.

Helle Jespersen

Hun havde en samlever, men de var ikke gift.
Ville hun så stadig føde der mon?
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Jespersen

Citat fra: Anne Marie Holck [392] Dato 22 Nov 2016 - 10:05
Da det er københavnsområdet, så er det måske også værd at tjekke Fødselsstiftelsen/Rigshospitalet, hvor mange enlige mødre fødte.

Kan se den ikke findes efter 1910, kan det passe?

Jeg skal bruge perioden fra 1930-1940
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Inger Toudal


Fra 1910 skal du kigge under Rigshospitalets Præsteembede.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Karen Riberholdt

Måløv sogn, som også støder op til Ballerup sogn, kan også være en mulighed, hvis du ikke finder noget på Rigshospitalet.
Kan moderen være flyttet efter barnets fødsel, men inden dåben?
Vh Karen

Karen Riberholdt

Jeg sidder og tænker på, at der kan være en meget lille chance for, at det er et barn, jeg kender noget til. Så hvis du sender personernes navne til mig, vil jeg se på det, men send en privat mail, for 'barnet' kan jo stadig  være levende.
Vh Karen

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.