Dis-kopier, bladring i protokoller

Startet af Bendette Hydeskov, 19 Nov 2016 - 12:16

Forrige emne - Næste emne

Bendette Hydeskov

Jeg har problemer med at bladre i protokollerne i DIS-Kopier.
Jeg kan kun finde ud af at komme én side frem. Det er temmelig besværligt, når man skal ind i midten af en protokol på 1049 sider og så oven i købet får lukket for protokollen ved en fejl, når man er kommet til side 467.
Den midterste "bladretast", som normalt andre steder bruges til at springe fx 10 sider frem, springer til sidste side.
Er der en nemmere måde, som jeg ikke har fået øje på?

Mvh
Bendette Hydeskov

Arne Feldborg

#1
Hej.

Den midterste "bladretast" springer ikke til til sidste side, men, som ballonteksten også siger, til næste afsnit.

Det er så forskelligt for de forskellige protokoller, hvor mange afsnit der er. Og kun hvis du allerede er i sidste afsnit, så vil den springe til sidste side.

Ved at bruge linket: "Til oversigt og bilag" kan du se hvor mange afsnit der er, og hvad de indeholder, og dér kan du også gå direkte til det afsnit du ønsker.

Det er så igen forskelligt for de forskellige protokoller, hvor mange afsnit der er anført. Og det afhænger i første omgang af hvilke oplysninger vi har fået fra den der har doneret materialet.

I mange tilfælde har jeg selv måttet inddele protokollerne i afsnit, men det er vel indlysende at det er et ret stort stykke arbejde for protokoller man ikke selv kender i forvejen, og at der er grænser for hvor meget tid jeg kan bruge på det. Derfor har jeg i nogle tilfælde måttet lægge det ud som det er modtaget.

Det er som udgangspunkt den der donerer materialet der har ansvaret for at medsende de nødvendige oplysninger.

Ps.
Er det du mangler et felt, hvor man simpelthen kan indtaste et opslagsnummer og så gå direkte dertil?
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Hans Chr. Baagøe

Hej

Som en mulig løsning på din udfordring kan du benytte følgende trick:

I adresselinjen i browseren fremgår den aktuelle side i protokollen, markeret med rødt i det viste eksempel.

Hvis du ændrer dette tal til den side, du gætter på, du skal frem til, og derefter trykker på "Enter", så vil næste viste opslag være den indtastede side. Du skal være opmærksom på, at sidenummeret må ikke være højere end yy i "opslag xx af yy", markeret med blåt.

Intet af den øvrige tekst i adresselinjen må ændres!

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

[vedhæfting slettet af admin]

Bendette Hydeskov

Hej Arne!
Det er netop den funktion, hvor man kan indtaste et opslagsnummer, jeg mangler.

Foreløbig siger jeg tusind tak tippet fra Hans Chr. Baagøe - det virker, så det kan godt bruges som et alternativ, men det lidt mere besværligt.

Mange tusind tak for hjælpen
Bendette Hydeskov

Arne Feldborg

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Bendette Hydeskov

Fantastisk - det var lige netop det, jeg manglede.
Tusind tak for en hurtig reaktion - nu er der ingen problemer med at finde rundt i de mange gode  lollandske protokoller, som Palle Kvist har lagt ind i DIS-kopier. Også tak til ham.

Mvh
Bendette