Tilbud: opslag på LA i Aabenraa.

Startet af Hanne C. Christensen, 30 Mar 2011 - 21:16

Forrige emne - Næste emne

Hanne C. Christensen

Hej.

Jeg planlægger pt. en tur til Landsarkivet i Aabenraa i denne eller næste uge.

Da jeg sandsynligvis har lidt tid til overs på LAA, vil jeg gerne tilbyde at lave et par opslag af den nemmere slags - dvs. opslag i kirkebøger og personregistere. 

Send en mail eller skriv her i forum.


Hilsen
Hanne Christensen
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Eli Lothardt Dahl

Hej Hanne

Jeg har en dåb fra Skrave i 1775 til tydning. Den er meget utydelig, måske kirkebogen på arkivet er bedre.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Hanne C. Christensen

Hej Eli.

Jeg var på arkivet i går.

Kirkebogen var ikke på hylden i kopi og jeg bestilte derfor nævnte kirkebog i original.

De har den IKKE på landsarkivet i Aabenraa.   Hverken som original eller papir-kopi.   Den efterfølgende kirkebog stod på hylden i kopi.   
Jeg kunne derfor ikke umiddelbart hjælpe dig.

Jeg kiggede så på mirkokortene - de er næsten lige så dårlige som AO.  Kirkebogen er flot skrevet, men desværre med meget meget tyndt blæk på netop disse sider.   Jeg har taget et par fotos, som jeg vil forsøge at billedbehandle i løbet af weekenden.   Hvis jeg får et bare lidt læseligt resultat ud af det, sender jeg det til dig.

Hilsen
Hanne.

Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Eli Lothardt Dahl

Hej Hanne

Foreløbig tak - jeg håber, at der kommer noget ud af det.

Min tiptipoldefar, Mathias Clausen Dahl, kommer til København ca. 1798, hvor han bliver gift og bliver brændevinsbrænder. I 1820 får han af kronen Gården Gelstoft i Højrup sogn. Her slider han sig op, og han dør 1829, hvor han bliver begravet i Gram.

Jeg har Aage Dahls efterslægtstavle fra 1932 over Mathias's efterkommere, men han kunne ikke finde hans dåb, som menes at være Sønderjylland.

Ved et tilfælde faldt jeg over Christen Clausen Dahls begravelse i 1841. Her fremgår det, at han er barn af Mathias Dahl og Anna Jensdatter i Kjøbenhoud i Skrave. Jeg håber, at Christen er bror til Mathias, så jeg langt om længe kan komme lidt længere tilbage.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Hanne C. Christensen

Hej.

Jeg tager på Landsarkivet i Aabenraa på fredag den 8. april 2011.

Derfor tilbyder jeg IGEN opslag på LAA:

Mangler du opslag i kirkebøger eller personregistre, så kontakt mig via mail eller forum.


Hilsen
Hanne Christensen.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Jannie Jensen

Hej Hanne

Jeg vil meget gerne have et opslag i Ulkebøl kirkebog efter 1899:

Hans Peter Johanssens død derefter.

Han er født 15 feb. 1817 i Ulkebøl
Forældrene er Johann Figadt og Marie Kathrin Hansen´.

Han var gift med Anne Kirstine som døde i 1883.

På forhånd Tak
Venlig Hilsen
Jannie
Postnr. 2860

marianne damgaard

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg vil blive glad hvis der er en der kan hjælpe mig med at slå en vielse op i åbenrå arkiv.
Det drejer sig om:

Petra Margarethe Sophie Madsen
født 2-11-1911 Åbenrå sogn , Åbenrå amt

Peter Martin Damgaard
født 30-3-1903 mjolden sogn lø herred tønder amt

Tag gerne et billed med evt tlf da det sikkert står på tysk
Venlige hilsner Marianne Damgaard

Hanne C. Christensen

Hej Jannie og Marianne.

Jeg kigger på det i morgen.


Hej Eli.

Jeg kan ikke få et af billederne af mikrokortene til at blive bedre. Desværre. 
Jeg kunne dog læse at dåbsdatoen er "30 ej" - dvs. samme måned som den foregående.  Det er i dette tilfælde april måned. '


Hilsen
Hanne.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Hanne C. Christensen

Hej Jannie.

Du får en mail med billeder i løbet af et par dage.   
Hold øje med emnelinien - jeg sender fra en anden mailadresse end den jeg bruger i forum.


Hej Marianne.

Jeg så i din tråd, at du har fået billede af vielsen tilsendt.   Derfor sender jeg ikke billeder til dig.


Hilsen
Hanne Christensen.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Jannie Jensen

Hej Hanne

Mange Tusind Tak, det vil jeg glæde mig til :)

Fortsat god sommersøndag
Venlig Hilsen
Jannie
Postnr. 2860

Jannie Jensen

Hej Hanne

Jeg har ikke modtaget nogle billeder på min email, ang. Hans Peter Johanssens død ? som du lovede mig ???

Hilsen Jannie

Venlig Hilsen
Jannie
Postnr. 2860

Hanne C. Christensen

Hej Jannie.

Jeg har ligget "underdrejet" på grund af sygdom det meste af den sidste uge - så derfor har jeg ikke sendt til dig endnu.

Jeg har netop i dag "sorteret og ordnet" billeder fra sidste besøg på LAA, så jeg er i gang.   Jeg satser på at sende billeder i løbet af i morgen.


Hilsen
Hanne.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Kathleen Rosendal

Hej Hanne, jeg melder mig i mængden der søger opslag når du har tid ;D

Jeg har en tip oldemor som er født i Slesvig.Jeg har ikke meget at gå efter, men, du får hvad jeg har : Johanne Vilhelmine Jahn - hun kom fra godset Maasleben,Hatten amt, Holzdorf 1856 til Ribe,Malt som tjenestepige.Alder er angivet til 23 år.
Ifølge deres vielse og andre FT er hun født 01.01.1834.I vielsen står ikke fødselssted og der er ingen vidner. I en af FT  står der Maasleben (har FT  i Ribe amt, Anst,Skanderup/Nagbøl)
Jeg tror, jeg muligvis har fundet hendes familie i FT Sydslesvig, Sieseby, das adliches Gut Maasleben,FT 1845 .
Jeg er ikke så fantastisk med links, så jeg skriver hele familien som jeg tror det er :

johann Jahn 40 år Tagelöhner, Maasleben
Catharina Hinz? 33 år            , Maasleben
Wilhelm Jahn 14 år                , Maasleben
MINE JAHN 13 år                   , Maasleben
Sophia Jahn 10 år                 , Maasleben
Gadso? Jahn 6 år                  , Maasleben
Claus Jahn 2 år                     , Maasleben

en FT før eller efter 1855 vil måske fortælle om deres Mine er min Johanne Vilhelmine Jahn. Og jeg håber jo lidt for jeg har intet andet :(

Venlig og håbfulde hilsner Kathleen ::)