Et spørgsmål af privat karakter om en afdøds ægtefælle/samlever.

Startet af Hanne Fisker, 08 Nov 2016 - 13:54

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fisker

Kære Forum

I min jagt på min biologiske far har jeg fået tilsendt hans døds annonce fra Randers Amtsavis. Nu er der så dukket den oplysning frem via den, at han muligvis var gift med en hidtil ukendt kvinde, af hensyn til at dette er af privat karakter, og at hun måske stadig lever udelader jeg hendes navn.

Jeg ville dog gerne vide mere om denne kvinde da jeg har hørt at min bio. far, muligvis fik en datter nogle år efter at jeg blev født. KB kan jo ikke hjælpe mig i dette tilfælde, men findes der andre muligheder for at få dette bekræftet?

Jeg ved han har været gift før og at der er børn i dette ægteskab, så at han muligvis blev gift igen senere er nyt for mig.

Hvordan griber man denne slags situationer an?

Med venlig hilsen
Hanne Fisker


Aase Madsen

#1
Hvis der er flere biologiske børn, må der også være et skifte hvor navnene skal stå.
Du skulle være berettiget til at se dette skifte, hvis manden har anerkendt sit faderskab.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Anette Eriksen

Hej Hanne.

Hvis du går ind på afdøde.dk og skriver fornavn og efternavn på den kvinde du søger, vil du se, at hun er død den 22. marts i år (jeg tror det er rette person - der er fornavne på et par børn af hende og din far).

Hvis jeg er helt på vildspor, beklager jeg.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Hanne Fisker

Hej Aase og Anette

Til Aase: Da min bio. far døde fik vi intet at vide om det, min mor opdagede det ved et tilfælde. Og jeg fik det derefter bekræftet på kirkekontoret. Jeg tvivler på jeg får et evt. skifte at se.

Til Anette: det vil jeg lige prøve, men kunne du mon sende linket til siden via min mail/personlige beskeder?

Tusind tak for jeres svar.

Rigtig god dag til jer og alle dem som har kigget med.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Anette Eriksen

Hej Hanne.

Jeg har sendt dig en mail.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Hanne Fisker


Aase Madsen

Hej Hanne.
Da det er din biologiske far, har du ret til at se et skifte efter ham, men du skal selvfølgelig kunne dokumentere dit slægtskab med ham.

http://www.aneguf.dk/

Indgang til Statstidende.
Der burde din far stå, når der er flere kuld børn.

Det er hans fødeår du skal gå ind under.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Hanne Fisker

Hej Aase

Tusind tak for oplysningen.

Aneguf er afprøvet der var ingen omtale af ham.
Og slægtskabet kan jeg sagtens bevise da jeg stadig har den originale dåbsattest.

Vil overveje om jeg skal kontakte skifteretten..

God aften Aase

mvh
Hanne

Leif Sommerdal

Skifteretten kan være meget hjælpsom.

Jeg fik pr. telefon oplysninger om min afdøde onkel samt den i skiftet angivne adresse på hans efterlevne hustru.
Jeg fik også oplysninger om deres fællesbørn - samt disses fødselsår.

En yderst hjælpsom skifteret må man sige.

Jeg håber at du kan være lige så heldig.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hanne Fisker