Winfamily

Startet af Bjarni Stagge, 06 Nov 2016 - 20:25

Forrige emne - Næste emne

Bjarni Stagge

Hej
Er der nogen som har erfaring med slægts forsknings programmet Winfamily. Jeg har før brugt det, indtil der pludselig blev problemer med opgradering af programmet.
Jeg anvender nu MyHeritage, men jeg syntes, at det er et dyrt program at anvende, hvis man skal opgradere.

Winfamily kunne jeg godt lide at bruge den gang.

Mvh. Bjarni

Lars Skovvang Larsen

Hej Bjarni.

Hvad er det du vil vide om Winfamily?

Jeg brugte - og bruger stadigt delvis sideløbende Winfamily 6.2.
Jeg er gået over til Legacy da Winfamily 6.2 da jeg stødte mod programmets "loft" på 65.535 personer.
Havde det ikke været for det loft, som ingen havde oplyst om, ville jeg ubetinget være fortsat med Winfamily, som jeg synes giver et langt bedre overblik end Legacy.

Efter nogle handler endte Winfamily et eller andet underligt sted - og det er efter min bedste vurdering reelt dødt.
Jeg har forsøgt dets nyere versioner, men de er håbløse.

Og så min sædvanlige kæphest: Jeg forstår ikke at nogen vil bruge My Heritage, Geni og lignende programmer, hvor man delvist lægger sin forskning i andres ikke altid kvalificerede hænder.

Venlig hilsen
Lars
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Henning Mortensen

Min far bruger Winfamily 6.2 og det kører fint med Windows 10, så du skal bare holde dig under 65000 personer som Lars skriver  ;D
Henning Mortensen
e-mail: bjerrevej325@hotmail.com

Bjarni Stagge

Hej Lars og Henning
Tak for begge jeres svar. Til Lars kan jeg oplyse, at der ikke kommer noget ind i mit stamtræ uden jeg først har kontrolleret i gennem kirkebøgerne om det virkelig er nogen fra mit stamtræ. Jeg er opmærksom på, at bare en fejl kan forandre stamtræet til ubrugeligt.

Jeg er nået til max. antal personer og skal derfor opgradere, hvis jeg skal forsætte i My Heritage. Det vil jeg ikke gerne da jeg syntes at det koster alt for meget, derfor leder jeg efter et andet program. Jeg kunne godt lide Winfamily i gamle dage, men har liges ledes hørt fra anden side at dette program ikke er vær at forsætte med. Men hvad ved jeg.

Mvh. Bjarni

Morten Clausen

Hej
Du kan købe Winfamily 6.02 for 150 kr her  http://dk.winfamily.com/?page_id=647
Den kører perfekt på Windows 10.
vh
Morten

Bjarne Møller

Hej

Jeg har også skiftet til Legacy for flere år tilbage og har aldrig fortrudt det.
Jeg er enig et Myherritage og Geni er alt for dyre.
Venlig Hilsen

Bjarne Møller 8220 Brabrand

Georg Brandt Christensen

Citat fra: Lars Skovvang Larsen [2473] Dato 06 Nov 2016 - 20:47
Hej Bjarni.

....

Efter nogle handler endte Winfamily et eller andet underligt sted - og det er efter min bedste vurdering reelt dødt.
Jeg har forsøgt dets nyere versioner, men de er håbløse.

...

Venlig hilsen
Lars

Hej Bjarni
Jeg er enig med Lars i at WinFamily 10 er om ikke håbløs, så dog så fejlbehæftet at jeg endnu kun selv bruger det sporadisk. Der kommer nye versioner ca. hvert ½ år så på et eller andet tidspunkt bliver programmet vel stabilt.

WinFamily 6.02 flyttede lidt rundt programmeringsmæssigt, men har hele tiden været ejet af Svend-Erik Gottlieb.
Det er rigtigt at der ikke mere udvikles på programmet men der er dog nu både en 32- og 64-bit version.

Jeg bruger stadig 6.02 fordi det er så nemt at bruge. Grænsen på de 65.000 poster generer mig ikke, idet jeg har delt mine slægter op på 2 databaser og linker på probanden i webversionen.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede