Frederik August Jüncke

Startet af Aase Jensen, 28 Mar 2011 - 17:51

Forrige emne - Næste emne

Aase Jensen



Hej

Jeg søger oplysning om Frederik Jünche/Jüncke ,der er født /døbt 2-4-1812. men spørgsmålet er HVOR.  ???
Han døde 2-12-1888 i Krogsbæk Sogn, Randers Amt opslag 119 i 1830-1860
Søskende er fundet fødte i Hadbjerg Sogn, Randers amt, men ikke Frederik.
Jeg mangler også forældrenes vielse og der er jo en mulighed for, HVIS Frederiks fødested dukker op, at forældrene er viet der.
Forældrene er Christian Friderich Wilhelm Jünche født i Berlin og Maren Rasmusdatter født /døbt 21-9-1788 opslag 383 i 1715-1794 i Selling Ødum Sogn.
Jeg har forgæves ledt efter Frederik født, både i Hadbjerg og Ødum, Forældrene er heller ikke viet nogle af de steder.

Venlig hilsen
Aase Jensen


Egon Sørensen

God aften!


Prøv Årslev i Randers amt.

Samtlige personer i husstanden

randers, Galten, Hadbjerg, Hadberg Bye, , 23 et Huus, FT-1845, B5011
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Frederik Junche 58  Gift  Saddelmager Berlin
Maren Rasmusdatter 56  Gift  hans Kone Ødum S. Rand. A.
August Junche 33   Ugift  Saddelmager og deres Søn Aarsl. S. Rand. A.
Ernestine Junche 23  Ugift  deres Datter her i S. [Hadberg Sogn]

Mvh.

Egon Sørensen
   

Aase Jensen


Hej Egon Sørensen

Mange tak for din respons.
En dum feil af mig, den Ft. kendte jeg godt, og burde have skrevet det, men jeg HAR også set efter  i Aarslev indtil flere gange, for at finde  Frederik August født, ingenting fundet på ham ,MEN MEN har så vist nok , for et par timer siden, fundet forældrene viet der, så det sætter jeg lige til tydning.
Har Præsten så bare ikke fået ført Frederiks dåb ??? Eller er det bare mig, der ikke kan se "skoven for bare træer".
Venligste hilsener og tak.
Aase Jensen

Inge Johansen

Hej
Her er hvad jeg har noteret, er også min slægt.
Hørning kirkebog slutter de fødte 1808 og starter igen 1814, så jeg kan ikke finde Frederiks dåb.

Konfirmeret i Hadbjerg kirke 1827.
Frederik August Junke i Hadberg, født 2 april 1812.
Meget gode kundskaber, god opførsel.

Forældrene gift i Årslev kirke 11 maj 1811.
Flere år siden jeg har arbejdet med denne del af slægten.
Hilsen Inge

Inge Johansen

Hej!

Årslev kirkebog Trolovede 1811 side 176 opslag 129 a.o.
d. 7 april meldte sig med ordentlige skudsmål fra de steder han de sidste have opholdt sig, til ægteskab sadelmager Kristian Fred. Vilhelm Jüncke og det unge fruentimmer Maren Rasmusdatter som opholder sig hos faderen Rasmus Pedersen i Hedehuset i Aarslev sogn, at intet lovmæssigt hindrer dette ægteskab bevidnes af underskrevne forlovere Henrich Thomsen og Niels Nielsen.
Vielsen opslag 137 her kaldes bruden Anne Rasmusdatter, men må være Maren.
Jeg har ikke fundet det barn Maren skulle have født inden trolovelsen.
Hilsen Inge

Aase Jensen


Hej Inge

Mange tak for hjælpen, det er min svigersøns slægt og han er ikke efterkommer af Frederik , men af søsteren Anna Dorthea.
Er du måske fra samme gren eller? Hvis du har lyst, at dele eventuelle oplysninger, må du gerne kontakte mig på min private mail.

Venlig hilsen
Aase