ARARAQURA, S.PAULO. bRASILLIEN

Startet af Egon Hansen, 30 Sep 2016 - 21:35

Forrige emne - Næste emne

Egon Hansen

Mine børnebørns far hed Dorival Benedito Anastacio Da Silva, og var født 8 November 1952 i Araraqura, S. Poulo. Brasillien og død juli 2016 på Gentofte sygehus.
Hans forældre var Nair og Arlindo Anastacio Da Silva.
Hjælp til at komme videre søges
Med venlig hilsen
Egon Hansen


Egon Hansen

Tak for linket, men hvordan kommer jeg videre derfra?
Eller hvordan kommer jeg ind på Familysearch, kirkebøger fra S.Paulo, Brasilien, i det gamle system kunne jeg gå direkte ind med FM.org, og vælge land, og hvad jeg ville søge, men nu?
mvh Egon

Bente Wanning

hej

Du logger bare ind på FamilySearch, trykker på Sydamerika på kortet og derfra vælger du Brasilien, så det er rimelig nemt at finde ud af.

Håber dette link kan hjælpe dig

https://familysearch.org/search/collection/location/1927159?region=Brazil
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Egon Hansen

Tak for liket.som jeg omgående prøvede, og kom ind på Brasil, og fandt Araraqura, men fik kun teksten "non citation".
Betyder det at der ikke er noget fra det område?
Jeg ser på din profil at du har aner i Skæve og Aasted, to sogne jeg har arbejdet en del med i 1700 tallet. mon vi har "fælles bekendte"?
Mvh Egon

Egon Hansen

Jeg får ikke verdenskortet når jeg skriver Family search  hvsdgør jeg forkert?
mvh Egon

Bente Wanning

Du skriver Familysearch.org

så får du denne

https://familysearch.org/search/

og her er verdenskortet, tryk på Sydamerika og i rul-ned menu står der Brasilien, tryk på det og så bør du være på plads

Ja omkring Skæve og Åsted har jeg næsten alt mit ophav på mine forældres side, så måske ??? har vil fælles bekendte, hvem ved.

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Egon Hansen

Tusind tak for hjælpen.Det var da en masse navne .Doival har fortalt min datter at byen slukke have va 30 000 indbyggere, men jeg ved ikke om det var dahan rejste der fra eller om han har fulgt udviklingen op. Desværre døde han for 3 måneder siden.
Jeg har et papir som siger at han er i september 1952, og navnene på hans forældre, men ingen data.
Jeg prøvede at forfine min søgning med hans navn og fødsels år (1950 . 1954)men fik ingen resultat.
Hvad gør jeg nu?
Mvh Egon
Den sidste af mine aner, i Vendsyssel , Martin Nielsen,min svigerfars farfar, var født i Understed i 1856. Hans far Niels Christensen var født på Nørre Fuglsang i Åsted, først i 1800 tallet så det hele ligger jo nogle generationer tilbage, men hvis du er interreseret kan jeg finde flere ældre data frem.