Preusen, Tyskland - Hvordan kommer jeg videre?

Startet af Vibeke Hill, 28 Mar 2011 - 09:52

Forrige emne - Næste emne

Vibeke Hill

Hej med jer

Jeg er nu kommet tilbage til een af mine 5x tipoldeforældre - nemlig en vis murermester "Carl Martin Emanuel Stöy" født i Preusen, Tysland ca. 1783.

Stöy staves, i det jeg har fundet, på mange måder (Stöy, Stoi, Stoÿe, Støy, etc.).

Vedhæftet til denne besked er et dokument, med de data jeg har kunnet finde om ham (minus hans børn)

Jeg kan nu ikke rigtig hitte ud af hvordan jeg skal komme videre med at finde hans forældre i Preusen... Er der nogen der har nogle gode forslag? Jeg kan ikke finde ham i Invandrerdatabasen.

På forhånd mange tak,
Vibeke H

[vedhæfting slettet af admin]

Christian Konstmann Autzen

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Inger Buchard

Nemt bliver det jo ikke, men hvis du på 
http://www.genealogy.net/
laver en Metasuche på Stoy, vil du få et indtryk af, om de fornavne, du kender fra børneflokken, dukker op.
Under alle omstændigheder kan du måske se, hvor i Preussen du skal lede, hvor det skal bemærkes, at du skal tænke Preussen i den størrelse, du kan se på kortet http://heritage.spriggs.com.au/main.aspx
Gul og orange er Preussen efter 1815

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Inger Buchard

Jeg kiggede i Nygaards sedler, hvor han jo også er nævnt. Her er også nævnt en papirmager i Randbøl, der har alderen til at være en bror. Måske kan det betale sig at kombinere de to, når du søger i Tyskland

Google hitter med en
Stoy, Georg Christoph
*1670 +1750
Verleger, Papiermacher

Wirkungsort: Augsburg

I det hele taget giver www.google.de og søgeordene Stoy og Genealogie gode hits, også til nogle slægtsoversigter
Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Bente Holst

Hej Vibeke

Jeg har Carl Gottlieb Støye blandt mine aner (3xtip) født 23.7.1776 Koenigsberg, Dresden, Tyskland
søn af, Johann Gottfried Stoye og Johanna Rosina Scharfenberger.
Gift med Ane Cathrine Wistoft d. 2.4.1807 i Gudum
Blandt søskende har jeg ikke fundet en Martin Emanuel Stoye, men ved hans vielse med
Kirstine Andersen ser det ud som Carl Gottlieb Støye er forlover, så en eller anden forbindelse,
må der jo være.

Venlig Hilsen
Bente Holst