Ellis Island

Startet af Jeanette Skammeritz, 21 Okt 2010 - 13:41

Forrige emne - Næste emne

Jeanette Skammeritz

Hej.

Er der en som vil hjælpe mig med et opslag på Ellis Island(mit log-in driller).

Det drejer sig om ; Martinus Rasmussen, der fremkommer 3 personer og det er den  øverste, som jeg gerne vil vide noget mere om.

Venlig hilsen
Jeanette Skammeritz

Asger Dahl Hansen

#1
Martinus Rasmussen på 18 år var besætningsmedlem på skibet Vessel, som anløb NY d. 22.12.1919.
Noteret, at han påmønstrede d. 23. nov. , at han er dansk, at han er 5 fod/5, at han vejer 160 (velsagtens pund).
Med venlig hilsen
Asger Dahl Hansen - 2900

Jeanette Skammeritz

Tusinde tak for hjælpen....

Asger Dahl Hansen

Hej Jeanette.
Der er noget der undrer mig.
Han påmønstrer d. 23. nov i Halifax og lander d. 22. dec i NY, hvor han afmønstrer. Mig bekendt ligger Halifax i Canada. Det lyder som meeget lang tid for så kort en rejse.
Med venlig hilsen
Asger Dahl Hansen - 2900

Eva Morfiadakis


Hans fartyg hette Robert C Clowry (vessel betyder skib). Han påmönstrar den 3 november. Fartyget kan ju ha varit någon annanstans och hämtat last och sen seglat till N.Y.
Jag vet inte vad Robert C Clowry var för sorts fartyg om det var ett lastfartyg eller passagerarfartyg.

Eva M
Eva M

Jørgen Sørensen

Ifølge dette et kabeludlægnings fartøj.
Der har angiveligt været 69 besætningsmedlemmer ombord.
Martin er benævnt AB, som i min sejltid var Able-bodied seaman, som var matroserne.

Built by A.C. Brown, Tottenville, 1910. 532 gross tons; 132 (bp) feet long; 33 feet wide. Compound engines, twin screw.  Wood hull cable ship.

Built for American owners, American flag, in 1910 and named Robert C. Clowry.
Venligst Jørgen - 2300

Jeanette Skammeritz

Hej

Jeg siger tusinde tak for jeres oplysninger...  Spændende.....

Mange hilsner

Jeanette