m-film

Startet af Aase Madsen, 07 Sep 2016 - 19:21

Forrige emne - Næste emne

Aase Madsen

Randers, Øster Lisbjerg, Mejlby kirkebog fra 1663-1739, er håbløs, da den er skannet dårligt.

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=166680&side=3


På Danish Family Search findes den i en god udgave, men den er noget besværlig at "rode" rundt i.

https://www.danishfamilysearch.dk/sogn1129/churchbook/source15558/opslag1269033

Er der nogen der ved om der findes en m-film af denne kirkebog på Rigsarkivet i København?
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Egon Hansen

Jeg havde engang for mange år siden fundet nogle oplysninger i gamle m-film på RA. Jeg fik senere brug for at efterkontrollere disse oplysninger, men de var ikke medtaget på microkortene fra dette sogn!
Jeg forsøgte at få RA til at finde m-filmen frem, (jeg havde numret) men det kunne ikke lade sig gøre! sagde de ved vejledningen!
Da så Daysy tog over fandt jeg under "M film-uden indhold" den pågældende film, og bestildte den   Og Daysykunne godt finde den! " med indhold" !
Så prøv!
MvhEgon

John Nielsen

Hej Aase

Hvis du kan udpakke en ZIP fil så kan vi rigge op så du kan downloade dem.
Hvis du anvender AOV så kan filerne også bruges deri.

Hilsen John Nielsen

Aase Madsen

Hej John.
Jeg ved ikke om jeg kan downloade dem.

Hej Egon.
M-film uden indhold.   De burde findes med indhold et eller andet sted, men hvor?

Bare jeg får nummeret kan jeg selv bestille dem eller den.

Findes der overhovedet ikke en oversigt over disse kirkebøger på M-film?
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Egon Hansen

Jeg gik altså den anden vej idet jeg havde numret. men det er som skrevet flere år siden  (det var dengang vi endnu kunne låne arkivalier hjem til godkendte læsesale)så det er muligt der er blevet bedre søgemuligheder, og du vil vel helst kunne læse filmen hjemme, så prøv Johns vejledning.
Før vii fik microkort af kirkebøger på arkivet, stod der nogle brevordnere på filmlæsesalen, med alle dilmnumre for alle sogne på den gamle filmlæsesal men de forsvandt sammen med filmene.
Mvh Egon

Aase Madsen


Hej Egon.
Jeg vil se om jeg kan finde en bog på Rigsarkivets rum med film, der kan give mig nummeret på den kirkebog jeg leder efter.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

John Nielsen

Hej Aase

Kan du højreklikke med musen så kan du downloade,
Men spørgsmålet var kan du udpakke en ZIP fil og bruger du AOV.

Hilsen John Nielsen

Aase Madsen


Du kan jo prøve at sende den til mig, så må vi se om jeg kan finde ud af det på en eller anden måde!!
Venlig hilsen.
Aase Madsen


Aase Madsen


Hej John.
Mange tak for din hjælp.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Aase Madsen


Nu ligger hel kirkebogen på min PC.
Tak
Venlig hilsen.
Aase Madsen