Knud Wrang af Remkold far til Bendt Knudsen f. 1759 Kjøng ?

Startet af Sanne Borgstrøm Andersen, 08 Jan 2017 - 01:36

Forrige emne - Næste emne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Jeg er kørt fast i søgningen af Bendt Knudsen f. 1759 i Kjøng. Vist noget med nogle brændte kirkebøger. Har fundet noget på nettet om at en Knud Wrang skulle være hans far, men kan altså ikke fastslå det rigtigt.

mvh
Sanne

Sanne Borgstrøm Andersen

Nu kan jeg se der er en Knud Hansen Vrang der kunne være ham.. død 82 år gammel i Remkold. Jeg er stadig interesseret i oplysninger og evt. efterslægt.

mvh
Sanne

Inge Hedal


Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Inge

tak for svar.

jeg fandt en hjemmeside, hvor det ser ud som om det er samme slægt. Kun moderens efternavn er ikke det samme. Den Bendt du har fundet er rigtig nok fra 1854 men han dør og jeg tror det er ham der står som Berndt der er den jeg søger.

Jeg forsøger nu at skrive til ham der har data for at høre.  Jeg kan ikke finde ham i kirkebogen i Sværdborg, men den driller også. der står at der skulle være F frem til 1765 men der er kun til 1756 så jeg finder ikke noget.

mvh
Sanne

Sanne Borgstrøm Andersen

Jeg skal lige høre om der er nogen der ved om Sværdborg kirkebog.

Synes den springer noget i det og jeg leder efter fødsel 1758 og 1761 men kan ikke rigtig finde de år.

1758 19. februar skulle være Bendt eller Berndt Knudsen
1761 17. 05. juni skulle være Maren Knudsdatter eller Knudsen

mangler dem, da det kan bevise at to slægter er i familie med hinanden.

mvh
Sanne


Lars Skovvang Larsen

Det er måske mig, der er lidt tung; men jeg forstår ikke hvad denne tråd går ud på.

Hvad er udgangspunktet, og hvad skal der eftervises?

Hvordan skal sammenhængen mellem Remkolde (der ligger i Sværdbog sogn) og Bendt Knudsen født 1759 i Køng forstås?

Der bør ikke være problemer med at finde hverken Berndt (eller Bent) døbt i Sværdborg sogn i 1758 (ikke 1759) som søn af Knud Vrang (er Knud Hansen Vrang og Ane Hansdatter) i Remkolde - eller søsteren Maren i 1761. Lis har linket til begge dåbe.

Du - Sanne - skriver noget om at bevise at to slægter er samme familie.
Hvilke to "slægter" er det, du mener?

Venlig hilsen
Lars
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Lis B. Jensen

Hej Sanne

Hvordan mener du Maren og Bendt skal høre sammen  - så videt jeg kan se er de da søskende
Hvem af efterkommerne drejer det sig om - og er der efterkommere af begge de 2?
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Jeg beklager hvis det har skabt forvirring omkring det jeg har skrevet. Da jeg ikke helt havde overblikket over hvordan det hang sammen og det netop var det jeg søgte lidt hjælp til, så var det svært at beskrive. Jeg kunne ikke finde 1759 i kirkebogen for Sværdborg og derfor skrev jeg som det var. Om jeg så ikke har fået kikket grundigt nok, det kan godt ske og tak for hjælpen i hvert fald.

Min kærestes slægt om min slægt viser sig at "støde" sammen langt tilbage og det viste vi jo ikke i forvejen, så derfor var det lidt sjovt at opdage og jeg ville så også lige tjekke ekstra om det forholdt sig sådan og det krævede lidt grundigere undersøgelse. Det viser sig så, at vi ikke direkte er blodbeslægtet (hvis man kan kalde det det .-) ) men Knud Hansen Vrang har en søster der hedder Maren f. ca. 1762 og hun bliver gift med min slægtning Peder Olesen. Da jeg forsøger at finde min kærestes slægt er det den jeg koncentrerer mig om på nuværende tidspunkt.

Håber det kunne give lidt afklaring. Det med Kjøng eller Køng har jeg fået fra kirkebøgerne eller Folketællingslisten og beklager hvis det har været skrevet forkert. De befinder sig i området omkring Sværdborg, Næsby, Beldringe, Hastrup, ja det område ved Vordingborg.

mvh

Sanne B. Andersen


Kathrine Tobiasen

Kære Sanne

Du behøver slet ikke beklage. Det er helt naturligt, at du mangler det forkromede overblik og søger hjælp til at få det. Det er det, vi har Forum til. Gamle kirkebøger kan være meget drilske, og somme tider skal der nye øjne til. Det kan både nye og mere garvede forskere komme ud for, og det behøver man ikke at undskylde eller skamme sig over.

Når du begynder at skrive om at koble to slægter sammen, uden at nævne yderligere navne, vækker det andre slægtsforskeres nysgerrighed. Det ligger jo næsten i generne, at vi er nysgerrige! Det er også grunden til at et par stykker her i tråden spørger nærmere ind til sagen. Tag det ikke ilde op, de vil bare gerne have klarhed. Det er fint, at du nu har forklaret, hvad det drejer sig om, og alle vil sikkert være tilfredse.

Rigtig god vind til forskningen  :)
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Lis B. Jensen

Hej Sanne

Dejligt vi nu fik klarhed over den del - der er vist ingen tvivl om at de to er søskende.

Du kan skrive til mig privat hvis du mener jeg kan hjælpe - det bliver jo i familien.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Lars Skovvang Larsen

Hej Sanne.

Hvis du synes, at jeg fik udtrykt mig for voldsomt, så må du undskylde det.
Godt at du har fået belyst det, der lå i det dunkle.

Jeg bemærker at du stadigt nævner året 1759 i forbindelse med Bent /Berndt Knudsens fødsel og dåb. Jeg går ud fra at du har fået det rettet ind til 1758.
At du skriver at - "Knud Hansen Vrang har en søster der hedder Maren f. ca. 1762 og hun bliver gift med min slægtning Peder Olesen." - går jeg udfra er en smutter. Maren er datter af Knud Hansen Vrang - og altså søster til Berndt Knudsen. Maren Knudsdatter er født og døbt i 1761 i Remkolde.

Jeg vedhæfter en aneudskrift for Maren Knudsdatter. Så kan du se hvad jeg har registreret.

Venlig hilsen
Lars

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Lis B. Jensen

Hej Sanne

Jeg håber du kunne det jeg sendte til dig privat samt de indsatte links.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/