Florentine Christoffersdatter Født Christianshans Fængsel 1819

Startet af Anita Kristensen, 11 Feb 2014 - 15:35

Forrige emne - Næste emne

Anita Kristensen

Hej

Kan nogen se hvad det er der står ved Florentines far Christoffer Mortensen på dette opslag.

Findes også fra kontrabog på opslag 23 i AO

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-266-11823-61774-21?cc=2078555&wc=M94Q-ZJ5:1047785935

Født :
12. September

FLORENTINE

Døbt :
15. September

Fad. ??????????????
Christoffer Mortensen
???????gla????????
Mod. Anne Kirstine
Arenfeldt, forbedrings
husfange

Baaret af Anne Marie
Bender

Alm. J.
334

Anmærkning
Uægte Barn

Ifølge konfirmationen skulle Christoffer være en slags ufaglært glarmester.
Så måske det bl.a. er det der står.

Med Venlig Hilsen
Anita

John Hauerberg

Hej

Mit bud:

Født :
12. September

FLORENTINE

Døbt :
15. September
do - do (paa Sygestuen)

Fadr. angivet at være
Christopher Mortensen
forhen Glarmester
Modr. Anne Kirstine
Arenfeldt, Forbedrings
huusfange

Baaret af Anne Marie
Bender

Alm. J.
334

Anmærkning
Uægte Barn

Vh
John

Anita Kristensen

Hej John

Tusind tak for det bud.

Det ser da også bare helt rigtigt ud.

Den med do do - på sygestuen - den havde jeg da slet ikke fået øje på.

Med Venlig Hilsen
Anita


Flemming Willum Petersen

Hej Anita

Jeg er interesseret i at komme i kontakt med dig i forbindelse med disse personer.
Har du yderligere information om denne slægt og familie?

Jeg nedstammer fra en glarmester- og natmandsslægt, hvor grene var omvandrende på store dele af Sjælland. Der i blandt findes en Anne Kirstine Florentine Christophersdatter, datter af Malene Carlsdatter og Christopher Johannesen. Hun bliver senere gift med en Mortensen.

Navnesammefaldene er påfaldende. Det kunne være spændende at se, om vores slægter kan kædes sammen.

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Anita Kristensen

Hej Flemming

Ja - det skulle da være mærkeligt, hvis ikke der er en forbindelse med de navnesammenfald.

Jeg har oplysninger om Florentines slægt og især hendes mors søskendeflok og forældre.

Hvad årstal er Anne Kirstine Florentine Christophersdatter født?... nå ja - kan du ikke sende mig en mail. Så kan jeg sende "mines" oplysninger til dig, så vi måske kan regne ud hvordan det/vi hænger sammen.

Min mail adresse er:

anita.kristensen@outlook.dk


Anita

Flemming Willum Petersen

 
Hej Anita

Min Anne Kirstine Florentine Christophersdatter er født i 1822, så umiddelbart kan jeg ikke se sammenhængen mellem familierne, men den må være der, især fordi der også er tale om glarmestre i begge slægter (et "uærligt" erhverv som gerne gik i arv) .

Jeg sender en gedcom-fil senere i dag.

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.