Oluf Nielsen død omkring 1928

Startet af Jørgen Kanters, 02 Jun 2016 - 08:35

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Kanters

Hvordan kommer man videre omkrring min ukendte morfar Oluf Nielsen?

Min mor Evelyn Liselot født Larsen (Kanters) blev født d 28/1 1928

Min mormor er Ragnhild Elfrida født Larsen (Petersen) født d. 3/9 1906 i Nakskov

Så vidt jeg ved blev min mor født uden for ægteskab. Afleveret på børnehjem hvorefter min oldefar Hans Peter Larsen hurtigt hentede hende og lod hende opvokse i Nakskov som plejebarn. Ved at min Morfar hed Oluf Nielsen og var nyresyg. Han skulle have været automobil forhandler. Min mormor blev bondekone på en gård i sejerøbugten i vestsjælland så Oluf er formentlig derfra.

Hvordan kan jeg komme videre?

Eva Morfiadakis

#1
Din mor är född på Rigshospitalet men ingen Oluf Nielsen nämns.

Eva M
Eva M

Jørgen Kanters

Nej men jeg har set hans navn på min mors dåbsattest, så han må være udlagt som barnefader. Desværre har jeg ikke hendes dåbsattest mere. Hvordan fandt du ud af hun var født på Rigshospitalet

Gitte Johansen

Det er nok fundet ved hjælp af konfirmation, som er i Nakskov.


Hvor opholder din mormor sig i 1925?

Jeg kan se, hun ikke er ved forældre i Nakskov. Og heller ikke i 1930.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Eva Morfiadakis

Jag fann din mors konfirmation i Nakskov 1942. Jag skriver Inga opslag. Det finns måske de på sidan som lever fortfarande. Inte heller i konf. nämns Oluf.

Eva M
Eva M

Jørgen Kanters

Jeg kan huske man sagde hun var på tuberkulosesanatorium på et eller andet tidspunk. Hun huserede også i vestsjælland hvor hun blev gift et par gange. Der var også et ekstra barn der blev bortadopteret, så det gik galt før min mor. Hun faldt senere til ro og blev gårdmandskone i eskebjerg

Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 02 Jun 2016 - 12:43
Det er nok fundet ved hjælp af konfirmation, som er i Nakskov.


Hvor opholder din mormor sig i 1925?

Jeg kan se, hun ikke er ved forældre i Nakskov. Og heller ikke i 1930.

Mette R Francke

#6
Hei

Her er hun i ft 1930
Evelyn Lis Lot Larsen
Kjønn:   Kvinne
Født:   28 jan 1928
Bosted:   1930
 Rødbyvej, Nakskov, Denmark
Ektskapsstatus:   Enslig

Ragnhild E ?
Ragnhild Elfrida Larsen
Kjønn:   Kvinne
Født:   3 sep 1902 Nakskov
Bosted:   1930
 Nørresøg, Københavns, Denmark
Ektskapsstatus:   Enslig
Adresse nov 1929 St Thomas alle 1



Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Måske kan du få en kopi af din mors dåpsatt.
( Men hvor og hvordan vet jeg ikke)

Mette
Mette R Francke


Niels Bach-Lauritsen

Hej. En automobilhandler Oluf Nielsen boede i disse år på Svend Trøsts Vej 12. Det er - måske helt tilfældigt - nærmest et stenkast fra Sankt Thomas Allé og Nørre Søgade. Han boede der dog med hustru og søn i adskillige år derefter ifølge krak forskellige årgange. Kan findes på "flip-book" på nettet - KRAK 1930 og andre år.
Det er jo slet ikke sikkert, at det er ham, som er galanen. Han dør heller ikke lige kort efter mormoren har født. Det kan dog teoretisk være en historie, hun fortæller af hensyn til diskretion. Hvis der er en faderskabssag, findes den måske via Daisy under faderskabssager Frederiksberg. Der er også Frederiksberg Stadsarkiv, hvor man ifølge hjemmesiden skulle kunne se diverse mikrofilm på deres læsesal. Tror endda folkeregisterkort over 75 år gamle.

Niels Bach-Lauritsen

Hej igen. Fortsætter lige ud ad tangenten (fantasien). Tuberkulosesanatorium. Der var startet et nær Kalundborg på den tid, heller ikke langt fra Eskebjerg m.m. http://www.archivesportaleurope.net/ead-display/-/ead/pl/aicode/DK-00000001865/type/fa/id/0000074633447684/dbid/C140587249/page/2
Er det tænkeligt, at mormoren har været dér? Stedet på Refsnæs har også patienter med nyretuberkulose, fremgår det. Er det så tænkeligt, at Oluf Nielsen også var dér, og at de kom tæt på hinanden?
Der står noget med navnelister, og på Daisy er der arkivalier under Kysthospitalet Refsnæs.
Måske værd at give et skud.

Niels Bach-Lauritsen

Kom lige i tanker om dette emne - med Oluf Nielsen, bilforhandler. Måske kan han findes her: https://www.sa.dk/daisy/arkivserie_detaljer?a=frederiksberg&b=faderskab&c=&d=1&e=2016&f=&g=&h=&ngid=&ngnid=&heid=3269353&henid=3269353&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=
Det var registret. Der er også selve journalerne og politiets forhørsprotokoller for årene efter 1920.


Inge Busck Andersen

#12
Hej Jørgen.

Mange fødende på Rigshospitalet lod barnet døbe sammesteds.
Ragnhild Elfrida i hospitalets protokol over ugifte fødende
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=20411098#307692,63105307

Lever din mor stadig eller er det mere end 10 år siden, hun gik bort? Ellers er vi mindre påpasselige med personlig info.

https://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn644/source18497

I øvrigt har jeg sendt dig en pb angående din sidste forespørgsel i forum.

Venligst Inge