Word dokument til USB-stik ?

Startet af Gerda Nielsen, 20 Apr 2016 - 06:17

Forrige emne - Næste emne

Gerda Nielsen

Hej

Kan man "plukke" en enkelt side fra et flersidet Word-dokument
og flytte den til et USB-stik ??
Siden indeholder både tekst og billeder.

Venlig hilsen
Gerda Nielsen

Peter Kristiansen

Man kan godt kopiere en enkelt side - men du er nødt til at gemme den under nyt navn, evt. på USB-stikket.
M.v.h. Peter Kristiansen

Christian Konstmann Autzen

Kopier det, som du vil have i sit eget dokument - og læg det i et nyt dokument, som du så kan overføre til dit USB-stik.

Det er således ikke muligt som hvis du ville printe - hvor man kan vælge kun at printe 1 side af et større dokument.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Arne Feldborg

Det nemmeste er bare at gemme det hele på sticket - åbne det i Word og så slette det der ikke skal med, og gem det igen.

Og husk naturligvis at bevare det oprindelige dokument et andet sted.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Gerda Nielsen

Hej

Tak for alle svarene.

For mig at se, så er det ikke muligt at kopiere en enkelt side
og lægge den over i et nyt dokument ( som Christian og Peter foreslår),
jeg ved i hvert fald ikke hvordan det gøres !

Når der bliver ro omkring mig, vil jeg prøve om Arne Feldborgs forslag kan lykkes.

Venlig hilsen
Gerda

Gerda Nielsen

Hej

Det ser ud til, at Arne Feldborgs metode fungerer,
men jeg har mange sider, så det er noget "pilleri".

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Gerda

Arne Feldborg

Det er da bare at markere ned over alle de overflødige sider og så trykke "Del".

Eks: Start fra toppen og hold "SHIFT" nede, og og kør så nedad med "PgDn" indtil du er lige over det der skal bevares.

Eller brug Musen og så bare træk nedad med venstre museknap i bund.

Fortsæt på samme måde nedenunder den side du vil gemme.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Gerda Nielsen

Hej Arne

Ja det har du ret i -  det er slet ikke så vanskeligt, som jeg ville gøre det til.
Jeg er meget glad for, at mit problem er løst.

Venlig hilsen
Gerda

Christian Konstmann Autzen

Tja - jeg ville nok have kopieret det afsnit, som skulle samles i et nyt dokument, og så have lagt det ind i det nye dokument (nyt dokument), og her givet det et nyt navn, som så kunne lægges på USB'en.

Men sådan er det jo med tekstbehandlingssystemer - man skal lære det at kende, og så kan man bruge det nemmest hhv. på den måde, som man nu bruger et sådant system.

Selv startede jeg med et tekstbehandlingssystem tilbage i 1985, i det nu hedengangne Postgirokontoret. Systemet hed RC-Tekst (for det ligeledes nu hedengangne RegneCentralen); ved selvlære.

Andre brugte IBM tekstassistent, som jeg aldrig lærte, men gik over til WordPerfect 5.1, som dengang var det helt store nummer, også selvlært. Senere blev det så hos SDC i Ballerup (Sparekassernes DataCenter), hvor AmiPro var tekstsystemet, som blev afløst af WordPro. Og nu bruger jeg så Word fra Microsoft - og også selvlært.

Systemet tilbage i 1985 lå på en flobby disk i A-drevet, og lageret var på en flobby disk i B-drevet. I dag ligger alt jo på harddisken på C-drevet eller måske endog ude på nettet.

Men uanset hvad, så var overgangen til pc'ere en voldsom forbedring fra de gamle skrivemaskiner, ikke mindst rettelser i teksten var en fremgang, som rationaliserede utroligt, bl.a. bortfaldt mange skrivestuer. Og det var herefter en let sag at ændre/tilføje/slette i et dokument - efter korrekturlæsningen.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Arne Feldborg

Citat fra: Christian Konstmann Autzen [733] Dato 21 Apr 2016 - 11:40
Tja - jeg ville nok have kopieret det afsnit, som skulle samles i et nyt dokument, og så have lagt det ind i det nye dokument (nyt dokument), og her givet det et nyt navn, som så kunne lægges på USB'en.
Det ville for det første være mindst lige så besværligt, og du risikerer at tabe al typografi og tekstformatering. Og du taber helt sikkert alle ændringer i margen, tabuleringer mv.

CitatMen sådan er det jo med tekstbehandlingssystemer - man skal lære det at kende, og så kan man bruge det nemmest hhv. på den måde, som man nu bruger et sådant system.
Netops. ...
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Christian Konstmann Autzen

Det ville for det første være mindst lige så besværligt, og du risikerer at tabe al typografi og tekstformatering. Og du taber helt sikkert alle ændringer i margen, tabuleringer mv.

Det kommer vel an på, om man har sat sit system op til at benytte indstillinger fra det dokument man kopierer fra - for så fortsætter disse indstillinger vel uændret i det nye dokument (Bevar kildeformatering, standard). - Sådan har jeg opsat det på min pc'er.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Arne Feldborg

Citat fra: Christian Konstmann Autzen [733] Dato 23 Apr 2016 - 10:10
Det kommer vel an på, om man har sat sit system op til at benytte indstillinger fra det dokument man kopierer fra - for så fortsætter disse indstillinger vel uændret i det nye dokument
Ja, hvis man kender den funktion - og bruger den - vil det i mange tilfælde løse det første problem jeg nævnte, men ikke nødvendigvis de andre.

Den metode Gerda har brugt vil kunne bruges af alle uden særlige forudsætninger, og uden risiko for efterfølgende at skulle bruge tid på at rette evt. ændringer.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Christian Konstmann Autzen

Jeg bruger Brothers Keeper - og når jeg skal lave en RTF-fil (Word) med en anetavle/efterkommertavle, så bliver man faktisk tvunget til at benytte denne standard-indstilling med at bevare formateringer m.v. fra oprindelsesstedet (- her Brothers Keeper), ellers har man et f... hyr med efterfølgende at lave den.

Da den står som "standard", så betyder det vel, at det er denne indstilling, som den har ved indstalleringen; og har man ikke ændret på dette selv, så vil det være det normale for brugerne.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.