Lægdsrulle Der königliche Landrat zu Sonderburg

Startet af Alice Kirstine Hønborg, 19 Apr 2016 - 22:53

Forrige emne - Næste emne

Alice Kirstine Hønborg

Kan nogen hjælpe mig videre fra lægdsrulleoplysninger vedr. Peter Petersen Hønborg?

Se vedlagte dokument, som er fra
Rigsarkiv Aabenraa
Arkivskaber: Der königliche Landrat zu Sonderburg
Arkivserie: Alphabetische Listen
Løbenummer: 768
Indhold: 2299. 1889 –
Lunden, nr. 95.

Jeg er interesseret i hvor og hvornår Peter Petersen Hønborg blev slettet af lægdsrullen, hvor han døde og hvor han blev begravet. Men også interesseret i hvad, der egentlig står i lægdsrullen især for 1911 og i bemærkningsfeltet.

Han havde tre brødre, der deltog i 1. Verdenskrig, hvoraf to kom hjem igen; der er ingen familiehistorie om, at han skulle have deltaget i 1. Verdenskrig, så han døde måske i 1913.

Familiehistorien går på, at han var oppasser, da han var i militæret, at han begik selvmord, måske noget med en officersdatter og spillegæld.

Jeg har et postkort, som han skrev 24. marts 1912, hvor der på forsiden bl.a. er trykt "3. Westpr. Jnf.-Regt. No 129. Graudenz. Jeg har også et postkort, som han skrev 13. oktober 1912, hvor han bl.a. skrev "Reserve har kun 331 Dage", samt et postkort - desværre uden dato og stempel kan ikke tydes - hvor han bl.a. skrev "Jeg kom desværre ikke hjem i Pinsen" og "Reserve kun har 130 dage tilbage". 

Peter Petersen Hønborg var min mands farbror.

På forhånd mange tak for evt. hjælp.

Venlig hilsen
Alice Kirstine Hønborg

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Alice Kirstine Hønborg