Thomas Petersen født 1914

Startet af Sannie Terese Burén, 20 Okt 2010 - 12:08

Forrige emne - Næste emne

Sannie Terese Burén

Hej -

Jeg søger oplysninger om Thomas Petersen, født den 16. januar 1914. I begyndelsen af 1940'erne bosidende i området omkring Aalestrup/Hobro og senere i Århus. Sandsynligvis født et sted i Jylland. ansat ved D.S.B.
Af hensyn til hans alder/ følsomme oplysninger - svar venligst direkte på mail til sannie(snabel-a)buren.dk

På forhånd tak for hjælpen!

De bedste hilsner
Sannie

Egon Sørensen

Hej Sannie!


Er du kommet videre i din søgning efter Thomas Petersen?

Mvh.

Egon Sørensen

Sannie Terese Burén

Hej Egon

Nej, jeg synes ikke rigtig der er bid nogen steder ... Er meget åben for bud!

Sannie

Thestrup-Bjørn

Hej Sannie!

Prøv værket "Danske Jernbaner" (Martin Buch & C. I. Gomard), som kan lånes via dit eget bibliotek!

Vær opmærksom på, at værket er i tre bind

- det er et par år siden, jeg lånte dem alle.

Det er et superværk med biografier over diverse jernbanefolk - og med en hel del fotos af dem.

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Sannie Terese Burén

Lyder interessant - tak for tippet! :-)
Sannie

Sannie Terese Burén

Så fandt jeg Thomas i Danmarks Jernbaner, bind 2, Biografisk Håndbog 1933, Martin Buch og C.I. Gomard (sikke en mobbedreng dén bog!)
s. 978
Petersen, T. Medhj. I Faarup, f. 16. Jan 14. Ansat 18. Maj 31.

Og fra anden side har jeg fået oplyst at han er født i Haderslev og har fundet hans fødsel i kirkebogen:

KB Haderslev, Vor Frue, 1906-1920, opslag 176, no 6
Thomas Petersen
Født 16. Januar, døbt den 25. Januar
Forældre: Arbeiter Thomas Petersen und (Haus)frau Rasmine Karoline Rasmussen pb. Buch ?? 54
Faddere: Arbeiter Jens Kjer und Frau Marie, ?? Peter Fisker ??

Men nu er jeg lidt "stuck" igen, da der ikke står sted og/eller datooplysninger på forældrene og jeg ikke kan finde hverken Thomas eller familien i nogen folketællinger eller andet ...

Jeg fandt en anden i Danmarks Jernbaner, som muligvis kan være hans far:

s. 1259
Petersen, T., Arbm. Sønderborg, f. 19. Apr. 89. Antaget 19. Maj 16, ansat 25. Sep. 21

Nogen bud?

De bedste hilsner
Sannie

PS Jeg har også fået bekræftet at Thomas er død og hvor og hvornår det skete, og jeg har nogle gode bud på hvordan jeg finder ud af mere om hans senere liv/efterkommere. Men det kræver et besøg i Kbh og indtil da kan jeg jo godt søge bagud i slægten - hvilket jo ikke er personfølsomt, så svar bare her ;-)


Peter Kristiansen

Du får lige hele teksten:

1913, nr. 6:
* Januar 16 in Hadersleben

d. Januar 25 im Hause

Thomas

Arbeiter Thomas
Petersen und
Ehefrau Rasmine
Karoline Rasmus-
sen geb. [geboren - født] Buch
Goskjerstrasse 54 [må være Gåskærgade i nordlige del af indre by]

Arbeiter Jens Kjær
und Frau Marie, Feldstedt
Kommis Peter Fisker,
Oberjersdal.


Det viser sig, at moderen Rasmine Karoline Rasmussen Buch er en del af den "berømte" Buch-slægt. Se http://bransholm.homepage.dk/BuchFamilien.htm
Download Buch-Puslespillet i pdf-udgave
søg på "Rasmine Karoline" - så vil du finde en masse gode oplysninger (som selvfølgelig skal kontrolleres!). God fornøjelse!

M.v.h. Peter Kristiansen

Sannie Terese Burén

Hold da op! Det var lidt af et gennembrud! :-)
Tusind tak!!!
Sannie