Anne Kirstine Simonsdatter, Maribo amt, død i Halsted 1787

Startet af Laila Olsen, 25 Mar 2016 - 22:24

Forrige emne - Næste emne

Laila Olsen

Fra Brejl's side har jeg fundet:

Maribo Amts gejstlige skifter

fra
Lollands Nørre herred provsti.
Gejstlig skifteprotokol 1785-1809

er fundet

Anne Kirstine Simonsdatter, ugift tjenestepige i Halsted skole. 10.5.1787, fol.33B.
A:
1) morbror Rasmus Hansen Raahauge i Sandbjerg i Løjtofte sogn på Juellinge gods
2) morbror Christen Hansen Raahauge, tømrer og vægter i Nakskov
3) morbror Knud Hansen Raahauge, matros på Ærø
4) moster Maren Hansdatter Raahauge g.m. Frederik Feldbereder i Nakskov
5) moster Dorthe Hansdatter Raahauge g.m. Johan Hansen i Købelev på Asserstrup gods.
kilde: Brejl - Maribo amt gejstlige skifteuddrag  Lollands Nørre herred provsti.

Ved at kigge i det originale skifte, ser jeg, at Anne Kirstine Simonsdatter er et slegfredsbarn.

Jeg har fundet hendes begravelse i Halsted KB: Halsted, Lollands Nørre, Maribo KB1766-1814 folio 116: Begr i Halsted, no. 7. Onsdagen den 14de Febr. Kast Jord paa Kirstine Simonsdatter hos Sr. Dÿrborg i Halsted - 17 Aar Gl.

Hvem er mor til slegfredsbarnet og dermed søster til arvingerne?

Mit spørgsmål lyder: Kender nogen denne søskendeflok?

Og ikke mindst deres forældre.

Jeg har fundet en Hans Rasmussen Raahauge/Raahave død i Horslunde 19. april 1776 - men kan ikke hitte hans skifte.
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Laila Olsen

Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Klaus Guldager

#2
Hej Madam Olsen

Da et par af brødrene var i Nakskov - så måske :)

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=17117395#153911,25654186

1769
6. april Abigael Hansdatter
Anna Kirstine
udlagt Simon Boesen

-  de uægte børn er opført for sig i KB Nakskov. Måske derfor du ikke har fundet dem.
se KB indhold:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=17117395#153911,25653997

mvh
Klaus

Laila Olsen

Hej Klaus,

Tak - jeg tror du har fundet den rette. skriver lige til dig.
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300