Jens Pedersen Møller (1717-1793), møller i Tolstrup, Tolstrup sogn, Skanderborg.

Startet af Peter Kyhl, 28 Mar 2016 - 15:10

Forrige emne - Næste emne

Peter Kyhl

Hej.

Jeg søger ikke oplysninger om selve møller Jens Pedersen Møller i Tolstrup Mølle, Tolstrup sogn, Voer herred, Skanderborg amt, men om hans søn af 1. ægteskab med Anne Marie Peitersdatter nemlig: Peder Jensen Møller, døbt 27. november 1748 i Tolstrup.

Ved skiftet efter Jens Pedersen Møller 15.9.1797 (Skanderborg og Åkær amter), har jeg oplysningen om sønnen: Peder Jensen Møller over 40 år i København.

Har nogen forsket i denne søn, eller er stødt på ham ellers i forbindelse med familien. Hvad var hans arbejde?

Jeg tror, at han måske er identisk med min ane Peder Jensen Møller. Denne skal være født ca. 1748. Da han tager borgerskab som brændevinsbrænder i København oplyser han sit fødested som Jylland.
Hans ene datter hed Anne Marie Møller (opkaldt efter farmoderen?). Ingen fra Tolstrup familien ses dog i forbindelse med ham i København. Hans "brødre" Erich Jensen Møller og Niels Jensen Møller var begge i København i perioden.

Læs evt. mere her: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,617518,617518

Mvh. Peter Kyhl

Per Andenæs

jeg har lige set din efterlysning håber det kan bruges mvh
med venlig hilsen
Per Andenæs
per.andenes@galnet.dk
www.per-andenaes.dk