Oplysninger om min oldefar Christen Christensen født ca. 1850

Startet af Bente Lange Park, 07 Mar 2016 - 12:43

Forrige emne - Næste emne

Bente Lange Park

Jeg er ny i slægtsforskning og er meget hurtigt stødt på et problem.
Jeg kan ikke finde dåbsdato, vielsesdato eller dødsdato på min oldefar Christen Christensen.
Han er født ca.1850. Blev gift med Anna Laura (f. Sørensen) i Møgeltønder ca. 1874. De fik bl.a. min farfar Christen Christensen den 2.oktober 1877 (Deres ældste søn). Han blev født i Abild.
Senere børn er født i Møgeltønder. Dem kan jeg også finde og den 3.maj 1910 kan jeg finde Anna Lauras (min oldemors) dødsattest også fra Møgeltønder. Her har min oldefar Christen Christensen anmeldt dødsfaldet og underskrevet dødsattesten.
Så han er død efter år 1910.
De må være blevet gift mellem 1870 og 1877, da der i kirkebogen står, at min farfar, født 2/10-1877 er "ægte søn" af Christen og Anna Laura.
Jeg har ledt og ledt, men kan ikke komme videre Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig

Egon Sørensen

Hej!

Velkommen på forum!

Jeg tror de er gift i Vester Vedsted Ribe amt 1877 opslag 39 nr.7

http://ao.salldata.dk/vis.php?bsid=171990&side=39&kb=KB: Ribe, Ribe, Vester Vedsted 1849-1891 V (KM)&height=459


Mvh.

Egon Sørensen

Bente Lange Park

Mange, mange tak for dine oplysninger.. Hvordan kunne du finde det så hurtigt? Nu fik jeg så oplysning om, at han skulle være født den 2.maj 1855 i Thy (tror jeg)  jeg har prøvet at kigge i kirkebøgerne derfra, men kunne ikke finde ham. Jeg leder videre..vh.. Bente

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Elisabeth Nielsen

Hej Bente

Her er FT 1860 så kan du også finde Christen¨s  bedsteforældre. der står at moderen er født i Ydby

Thisted, Refs, Ydby, Dover by, Et huus, 9, FT-1860, D5129
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Helle Kirstine Christensdatter    47    Ugift    Spinderske, huusmoder       Her i S.
Christen Christensen    5    Ugift    Hendes søn       Her i S.
Christen Nielsen    71    Fraskilt    Almisselem, indleiet i kost, logi og pleie       Hvidberg paa Th., Heri A.

Mvh Elisabeth

Bente Lange Park

Tusinde tak. Hvor er I mange,der er dygtige. Nu er jeg kommet et stort skridt videre!!  Nu vil jeg prøve at finde ud af hvor og hvornår min oldefar døde. Jeg har på fornemmelsen at han har forladt Møgeltønder Alle børn er konfirmeret i Møgeltønder men de to ældste, der ikke var konfirmeret,da deres mor døde i 1910, er tilsyneladende ikke konfirmeret der. Vh. Bente

Bente Lange Park

Hold da op. Det er svært det her!! Jeg har ledt og ledt, men jeg kan ingen steder finde en dødsdato for ham. Men han må vel være et eller  andet sted. Kan man forestille sig, at der ikke bliver anmeldt et dødsfald? Er der nogen, der har et forslag til, hvor jeg eventuelt kan finde det?

Gitte Johansen

Prøv at give os navne på børn samt fødselsdato, da han måske kan findes via konfirmation på de sidste børn.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bente Lange Park

Den yngste hedder Hans Nielsen Christensen og er født den 8.august/døbt den 29.august 1897 i Møgeltønder. Jeg kan se, at han er konfirmeret den 3. marts 1912 også i Møgeltønder, men under hans navn står ikke Møgeltønder, men noget jeg tyder som Lindschaumühle? Så måske de er flyttet og det er derfor, at jeg ikke kan finde min oldefars dødsdato?
Den pige, jeg skrev om, var en fejl, jeg havde begået. Hun var fra en anden familie!!

Jeg kan overhovedet ikke finde nogen fra Christen Christensens familie, hverken min farfar eller oldefar,m.fl. i folketællingerne. Blev alle ikke registreret her?
Vh. Bente

Morten Nielsen

Vær opmærksom på, at Sønderjylland i perioden 1864-1920 ikke var dansk; der er derfor ingen danske folketællinger for området i den periode.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Bente Lange Park

Mange tak. Vidste selvfølgelig at Sønderjylland ikke var dansk i den periode, men troede at der alligevel var folketællinger her :) :)
Ved du om der var tilsvarende folketællinger i hertugdømmerne, da de var tyske?

Gitte Johansen

Prøv om du kan følge børnene.

Ham her er i Svenstrup

33   1   Hans Nielsen Christensen   M   08.08   1897   G   Gallehus/Møgeltønder   Himmark   husfader   landbrug
2   Louise Christensen   K   31.08   1898   G   Egeskov/Broager   Himmark   husmoder   hans kone
3   Christian Henrik Christensen   M   08.08   1920   U   Dale   Himmark   søn   



Og så er der en datter i Højer. Har glemt hvem det er.

Hvis du nu skriver alle børnene op, kan man måske google dem.

Jeg orker ikke at finde dem, når du selv har dem.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bente Lange Park

Tak for hjælpen :) :)
Jeg kan ikke finde ud af hvor han døde!!! Men giver ikke op. Tror jeg har meget ay lære indenfor slægtsforskning.. Men det er utroligt spændende  :)

Bente Lange Park

Hej Gitte.
Hvordan fandt du ud af, at Hans Nielsen Christensen nu boede i Svenstrup? Hvor søgte du?

Gitte Johansen

Jeg googlede.

Derfor mente jeg, at du skulle skrive de forskellige børn op, så vi kunne google dem, for tit finder man deres forældre i samme sogn.

Ved at skrive dette

"Hans Nielsen Christensen" Møgeltønder

kommer disse frem

FT 1921 Svenstrup sogn - www.alsnissen.dk
www.alsnissen.dk/default.asp?side=2285
2 Ingeborg Marie Thomsen K 07.05 1879 G Møgeltønder Stevning husmoder hans ...... 33 1 Hans Nielsen Christensen M 08.08 1897 G Gallehus/Møgeltønder  ...
FT 1925 Svenstrup sogn - www.alsnissen.dk
www.alsnissen.dk/default.asp?side=2286
111 1 Hans Nielsen Christensen M 08.08 1897 G Gallehus/Møgeltønder Himmark husfader landbrug 2 Louise Christensen K 31.08 1898 G Egeskov/ Broager ...
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bente Lange Park

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af,hvor min oldefar, Christen, døde. Jeg vil rigtig gerne finde ud af det, men indtil nu har jeg søgt længe og forgæves.

Jeg har prøvet at søge på hans børn:
Christen Christensen f. 29/9-1877
Helle Christiane Christensen f. 28/9-1881
Laurits Nielsen Christensen f. 8/2- 1884
Marie Cathrine Christensen f. 1/3. 1886
Christiane Laurette Christensen f. 14/1- 1895
Hans Nielsen Christensen f. 8/8- 1897

Jeg fandt ved et tilfælde ud af, at min oldefar efter sin kones (Anna Laurence f.Sørensen) død giftede sig igen den 23/10-1910 med Marie Kjerstine Louise Nielsen, f. Jessen

Håber nogen kan hjælpe!!!??