My Heritage (Windows10)

Startet af Merete Westermann Hesselberg, 18 Feb 2016 - 00:27

Forrige emne - Næste emne

Merete Westermann Hesselberg

Er der brugere i af dette Forum, som har Windows 10, og bruger My Heritage slægtsforskningsprogrammet.  Jeg har det, og har brugt det i 5 år, og er/var glad for det, til jeg købte ny PC. Seneste havde jeg det på Windows 7. (fungerede det perfect), men da min PC begyndte at "knurre" ad mig, skyndte jeg mig at købe en ny PC (stationær). Betalte for opdatering til 10 èren, da alle Elgigantens stationære PC havde 8 installeret, og en ny skulle selvfølgelig være up to date.   -  Jeg er nu grædefærdig.                 En specialist i PC har lagt programmet ind 2 gange, men det VIRKER IKKE, jeg kan se programmet samme dag det lægges ind, MEN når PC`n slukkes for natten og åbnes næste dag forsvinder min adgang til træet. De slægtninge der er medlem af træet, kan se det, men jeg kan intet se, da jeg kan ikke åbne My Heritage-ikonet, og se mit træ.  >:(

Hvis en af Jer er i stand til at hjælpe, ell. har et forslag, modtages det med tak. Jeg kan ikke undvære min slægtsforskning, som jeg er sikker på I forstår.

Venlig hilsen
Merete Westermann Hesselberg  ???


Erik Jensen

#1
Nu har jeg endnu ikke (heldigvis) arbejdet med Windows 10, men umiddelbart lyder det som et bruger rettigheds problem opstået ved installationen - forstået på den måde, at der er brugt en specifik administrator rettighed ved installationen af My Heritage.
Programmet burde "bare" installeres med de rettigheder den "almindelige" bruger har af pc'eren.
Men blot et gæt, da jeg som sagt ikke har arbejdet med Windows 10 - under alle omstændigheder så kig på rettighederne til brug af programmet, da nogen kan se i programmet, men du kan ikke.

Mvh Erik Jensen

ps: hvis du kan se ikonen, så højreklik med musen på ikonen, vælg egenskaber nederst, dernæst sikkerhed (sådan er det ved Windows 7 - håber det også er sådan ved Windows 10), derved kan du i det mindste se hvem der må bruge programmet. Du behøver ikke være nervøs for at gøre det.

ps:ps: Du kan også gøre følgende:
Stil musen på ikonen (hvis du altså kan se den) højreklik på musen og vælg det punkt der hedder: Kør som administrator - og se om det gør nogen forskel.

Claus Nissen

Hej Merete

Foir at hjælpe dig bør du lige fortælle om du benytter MyHeritage on line eller deres PC program Family Tree Builder.

Jeg benytter Family Tree Builder i den nyeste version 8 sammen med windows 10, og har ikke oplevet nogen problemer.

Hvis det er FTB version 8 så prøv at afinstallere det installerede program og installer fra ny, så burde det virke.



Merete Westermann Hesselberg

Tak til Både Erik Jensen, og Claus Nissen, for svarene. Jeg vil udskrive siden, med Jeres svar, og når min dygtige hjælper, kommer på søndag, må vi se om det kan lykkes, at få træet lagt ind igen. 3. gang siges at være lykkens gang. Foreløbig står min gamle PC på spisebordet, så jeg kan opdatere "træet" . Forhåbentlig kommer programmet snart  til at virke på min ny PC.

Dejligt at venlige brugere, deler Jeres viden med os ikke tekniske. :)

Venlig hilsen
Merete Westermann Hesselberg

NB. Jeg har købt programmet, men bruget det online. (Forstår ikke helt spørgsmålet ???)

Erik Jensen

Hej Merete

Lad os høre hvad løsningen på problemet er, når den tid kommer.

mvh Erik

Merete Westermann Hesselberg

Jeg skal nok give en tilbagemelding Erik, når løsningen er fundet.

Venlig hilsen og godnat mwh.


Merete Westermann Hesselberg

Efter megen hjælp fra My Heritage, og tålmodighed og stædighed, fra min gode veninde, og supporter, er det nu endelig lykkedes, at få træet, lagt  korrekt ind, og med korrekte billeder., på min PC ( mine foto lå efter 1. "indlægning", som hø og hakkelse. Mænd som damer etc.
Jeg vælger at være optimist nu, men det har krævet oceaner af tid, og tålmodighed fra især min hjælpers side, at få det til at fungere.

Jeg havde heldigvis stadig min gamle PC, med træet, med kunne ikke opdatere, smartmatche ell. lign

Jeg er glad for det lykkedes, da jeg har knap 5000 personer indlagt i mit træ.

Dette var det sidste, glædelige budskab i denne "sag". Tak til Claus og Erik, for Jeres forsøg på at hjælpe mig.

Venlig hilsen
Merete Westermann Hesselberg