Börn till Chatrine Charlotte Amalie f. Rasmussen

Startet af Annette Haugaard-Hagen, 12 Mar 2011 - 12:32

Forrige emne - Næste emne

Annette Haugaard-Hagen

Min farmor Chatrine Charlotte Amalie f.Rasmussen den 1881.04.11 i Nakskov död i Aars 20.2.1953 fick 9 börn hvoraf jeg ikke kan finde de to förste. Ved at hendes förste barn hed Valdemar og er födt 1900 eller 1901 og den anden der er födt senere hed Hans og döde nede i Svendborg ca 1956.
Vad jeg fået mig fortalt er at
Valdemar udvandrede till Canada kom hjem til Danmark under krigen men rejste til Canada igen ca 1944-45. Tog sig efternavnet Jakobsen Fors 
Hans blev maler og skrev Haugaard på nogen malerier men også Jakobsen?
Farmor flyttede ved et tidspunkt till Köbenhavn fra Nakskov mellem ca 1900 til 1913 hvor jeg finder hende på Fredrik den 7:es gade.
Ved at hun var gift med en Holger Sylvester Saxtorp Jörgensen der er födt 1873 og konfirmered 1887.10.02 i Taarbäk men kan ikke finde hvor/hvornår de har blevet viet.
Kan ikke finde Valdemar og Hans nogensteder. Har sögt i Nakskov, Tårbäk og Köbenhavn. Er der nogen der kan hjälpe mig
MVH
Annette Haugaard Hagen   


bente lindhardt

Hvor og hvornår er de 7 børn født?

Hilsen
Bente Lindhardt

Annette Haugaard-Hagen

Knud Sörensen er födt den 5.6.1913 i Köbnenhavn Sokkelund
Ellen Sörensen er födt den 3.12.1915 i Köbenhavn Sokkelund
Sigvald Sörensen er födt den 18.4.1917 i Köbenhavn Sokkelund men döp i Svebölle Avnsö
Arne Sörensen er födt den 18.10.1918 i Svebölle Avnsö
Torkild Haugaard Sörensen er födt den 29.8.1921 i Svebölle Avnsö
Peter Haugaard Sörensen födt den 7.3.1923 i Svebölle men döpt den 2.4.1937 i Fleijsborg Kirke Vester Hornum med voksendåb og den 4.4.1937 konfirmered i samme kirke (Min far)
De to jeg ikke kan finne er Valdemar og Hans har ikke samme far men kan ikke heller finne dem med navnet Jakobsen.

Med vänlig hälsningar
Annette Haugaard Hagen

bente lindhardt

Blev de første børn sat i pleje? Hvis de er født udenfor ægteskab, er de nok født på Rigshospitalet i København.

Hilsen
Bente Lindhardt

bente lindhardt

På www.ddd.dda.dk  Nakskov FT 1901

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Hammerichsvej 8, 3v, 817 F2, FT-1901, C3844
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Chr. Rasmussen 11-02-1856  Gift Husfader Arbmd.(Træ) Vesterborg Skovhuse
Amalie Rasmussen 02-05-1853  Gift Husmoder  Tryggeløv, Langeland
Catrine Charlotte Amalie Rasmussen 04-11-1881   Datter fhv.Tjenestepige Halsted Sogn
Valdemar Jacobsen 23-10-1900  Ugift Dattersøn  København
Anna Rigmor Rasmussen 07-07-1894  Ugift Datter  Nakskov

Hilsen
Bente Lindhardt

bente lindhardt

Jeg kan se på Politiets registerblade, at Cathrine tjener hos P. Jacobsen på Valdemars fødselstidspunkt.

Hilsen
Bente Lindhardt

Annette Haugaard-Hagen

Tack Bente,
Min storesöster har lige fortalt mig at historien siger att dregernes far forsvant oppe ved Riga i Russland da han var på en båd. Så kan det stemme med at Charlotte blev alene med de to drenge og blev så gift med Holger Sylvester Saxtorp Jörgensen fra Tårbäk f den 1.7.1873. Om hun havde börn med ham ved jeg ikke men de kan ha en datter. Kan ikke finde ham efter hans konfirmation i Tårbäk. Har prövet med politiregistret. Söger videre. Er ved at skrive en lille bog med slägtregister till mine börn og börnebörn der bor på Tasmanien. Börnebörnen er i en alder hvor de har begynt at spörge om deres aner i Sverige og Danmark og det fik mig at begynde med slägtforskningen. Det er meget spennende. Tusind tak igen
Hilsner
Annette

Anne Mortensen

Valdemar Jacobsen er født:

København
Den Kgl. Fødselsstiftelse 1899-1901
opslag 89
født 28.10 og ikke 23.10 som FT 1901 viser.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770