slægt i Australien

Startet af Anne Hjortebjærg Mortensen, 12 Mar 2011 - 11:17

Forrige emne - Næste emne

Anne Hjortebjærg Mortensen

Er der nogen der ved, hvordan man søger slægt i Australien? - det gælder både nulevende og afdøde?
V H Anne Hjortebjærg
Med venlig hilsen

Anne Hjortebjærg
Kalundborg


Jens Eg

Hej
Hvis du ser i det "gamle DIS system", da vil du finde nedenstående navn, der arbejder med slægter i AU, så ham kan du jo prøve.
Mvh
Jens Eg                         www.thyslaegt.dk




Robert Ørsted-Jensen

Henning Karlby

I Australien findes en tilsvarende organisation, som Staten Arkiver (SA) i Danmark. I Australien hedder organisationen National Archives of Australia, forkortet til NAA i det følgende.
NAA har en hjemmeside fuldstændig som SA. Når man vil finde noget i arkivet, kan man enten gå ind som Guest, eller man kan gå ind som registreret Researcher. Det er ganske gratis at blive registreret, hvis man lader sig registrere, kan man få tilsendt kopier af det materiale, man finder frem. Det materiale, man bestiller, skal man betale et lille forsendelsesgebyr for at få. Man kan godt få materialet uden at være registreret, men så er prisen en ganske anden.
Når man indtaster Internet adressen: http://naa.gov.au/ i sin browser, kommer man ind til arkivet forside.
Når man fra forsiden klikker på Record Search, kommer man ind på den side, man skal bruge for at søge i arkivet.
På denne side kan man enten gå ind som Gæst eller ind som Registreret bruger. Hvis det er første gang, man ankommer til siden, er det også her, man går ind for at registrere sig som bruger.
Hvis du har brug for flere oplysninger, kan du skrive til mig på min e-mail. Jeg har både brugt arkivet her fra Danmark og besøgt et arkiv i Australien.
MVH. Henning Karlby

Anne Hjortebjærg Mortensen

Rigtig mange tak for hjælpen.
Anne
Med venlig hilsen

Anne Hjortebjærg
Kalundborg

Hej Henning Karlby,

Ved godt at det er længe siden dette emne er postet, men det er relevant for mig. Jeg kan se at du nævner et hjemmeside, hvor man skal klikke ind på record search, men jeg kan ikke finde den.

Mvh Elisa Hansen