Data søges om lrs. Svend Aage Ollendorff, Aarhus

Startet af Jette Wied, 22 Dec 2015 - 12:52

Forrige emne - Næste emne

Jette Wied

Landsretssagfører Svend Aage Ollendorff var s.a. købmand Frederik Christian Ollendorff i Aarhus. Han blev født d. 27.12.1887 i Aarhus.
Han overtog faderens forretning efter dennes død i 1918 og han boede medio 50'erne i Klintegården. Herefter kan jeg ikke finde yderligere data på ham.
Han havde en søn, Freddie (Frederik?), som flyttede til København??
Er der nogen, der kan hjælpe med yderligere oplysninger?

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birte Wienecke

Jeg vil tro dette er den rigtige, jeg har en telefonbog fra 1965.
F.Ollendorff. afd. ch. Nyborggade 11.h.
Der står også andre Ollendorff-er i telefonbogen, han må jo kunne følges i Vejviseren.
mvh birte

Gitte Johansen

Hans kone bor stadig på Skovvejen 44 i 1960.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

#4
Hei

Fra myheritage

Svend Aage Ollendorff
Født:   27. des 1887 - Aarhus, Danmark
Foreldre:   Frederik Christian Vilhelm Ollendorff, Dagmar Louise Nielsen
Tidligere hustru:   Emma Alice Lange



Svend Aage Ollendorff
Denmark Civil Marriages, 1851-1961
Født:   27. des 1887
Ekteskap:   30. mai 1924 - Vejle, Vejle, Denmark
Kone:   Mary Sophie Kätty Nielsen Hvid
Her står det at han er fraskilt og har tidligere vært gift to ganger.

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2122102



http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1844238&searchname=polit_adv

FT 1916 ,ingen barn
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=72810#72810,13130533 side 134

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

#5
Hei


Fra myheritage
Svend Aage Ollendorff
1887 - ?
Fødsel:   27. des 1887
 Aarhus
Giftemål:   Ekteskap til: Emma Alice Lange
12. sep 1919
 København

Emma Alice Ollendorff (født Lange)
1890 - ?
Fødsel:   27. des 1890
Giftemål:   Ekteskap til: Svend Aage Ollendorff
12. sep 1919
  København
Giftemål:   Ekteskap til: Paul Theodor Max Noggerath
24. mai 1924
  København
Giftemål:   Ekteskap til: Kaj Hallager
2. juli 1932
  Shanghaj


Mette
Mette R Francke

Jette Wied

Mange  tak for alle svarene. Der kom styr på Svend O. og hans familie og et godt link til en adr. i 1965 til F. Ollendorff i Nyborggade.

Inge Nissen

Der er mange sedler i www.sejrssedler.dk på faderen købmand og konsul F. Ollendorff, men sønnen Svend Ollendorff er vist kun nævnt i forbindelse med faderens død 1918.

Venlig hilsen Inge

Jette Wied

Jeg har fundet mange gode oplysninger i Sejrs sedler om købmand Ollendorff, men vil også gerne have yderligere oplysninger om hans "børn."

Regelsen

Hej

Vibeke Margrethe O.  [* 04.09.00. i Århus] ~ med (afsat) landsetssagf. Orla Wulff Nyrop.
Venlig hilsen
regelsen

Jette Wied

Tak for oplysningen. Ny har jeg styr på købmand Ollendorffs børn. Det kniber dog fortsat med at finde oplysninger om Svend Aage Ollendorffs søn Freddy el. Frederik Ollendorff. Han var muligvis adopteret i Svend O.s ægteskab med Mary Sophie Kätty Ollendorff.
Hans sidst kendte adresser er Nyborggade 11 i Kbh. og iflg. vejviser fra 1967 Høje Gladsaxe nr. 1, Søborg. Så kan jeg ikke aktuelt komme videre.

Peter Knub

Jeg har info om Ollendorffs adoptivsøn Freddie, som var min mors fætter. Hvorfor leder du efter oplysninger om ham?  :)

Jette Wied


Peter Knub

Hej Jette, hvis du svarer med din email, så vil det være lettere. Jeg kan ikke lige få svarene til at virke her i forummet. Vh Peter

Jette Wied

Hej Peter.
Jeg har svaret dig via din e-mail, men er usikker på, om den er gået igennem til dig??
vh
Jette