Folkeregisterundersøgelse

Startet af Niels Andersen, 27 Nov 2015 - 08:12

Forrige emne - Næste emne

Niels Andersen

Hej forum, ved nogen hvilke oplysninger man må få på en person ved henvendelse til folkeregistret, f.eks. hvem de er blevet gift ned ?

mvh Niels Andersen.

Anne Mortensen



https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-CPR.aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324



 

Du kan få udleveret oplysninger fra CPR om andre personer og få f.eks. aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har registreret navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

Du skal søge om adresseforespørgslen digitalt. Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i kommunens borgerservice eller på biblioteket.

For at få udleveret oplysninger skal du dog forud kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved enten navn og adresse, navn og fødselsdato eller navn og CPR-nummer.

Hver henvendelse koster op til 75 kr. (2015), også selvom det ikke er sikkert, at kommunen kan finde den person, du søger. Du skal være opmærksom på, at den tidligere adresse ikke kan bruges, hvis den er fra før år 1972, fordi den ikke findes elektronisk. Du kan kontakte Landsarkivet for at få en nyere adresse, som kan bruges i selvbetjeningsløsningen
.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Niels Andersen


Thestrup-Bjørn

Hej Niels!

Det er vist billigere at gå til dit EGET Borgerservice (i din egen kommune) og få dem til at lave et opslag i databasen for det landsdækkende cpr.

Medbring personens fødselsdato, fulde navn og eventuelt sidst kendte opholdssted.
Du skal ikke oplyse, om du er i slægt med vedkommende!

I min kommune kostede det medio 2015 kun kr. 52 for et opslag.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Niels Andersen

Til Bjørn, på mit folkeregister sige de man skal søge digitalt, spørgsmålet er om de har ret til at afvise mig ?

mvh Niels Andersen