Hvirring sogn - Efterlysning af Oluf Rasmussen Rasks barns moder 1719

Startet af Karl-Peter Dammeyer, 07 Dec 2015 - 11:28

Forrige emne - Næste emne

Karl-Peter Dammeyer

Hej!

Det her er en sag jeg har brugt megen tid på at finde en løsning på, jeg har allerede en del oplysninger om Oluf Rasmussen Rask, som var præst -  bl.a. fra: Dansk Slægtshistorie - Kjellerup i marts 1966 under nr. 15 (en slægtsbog) - iflg. den, var han en værre en!

Jeg vil meget gerne finde frem til moderen til det barn, som han får i 1719, han er da 21 år

Nim-Hvirring - 1696-1726  -  opsl.139 vs øverst:

Jeg har allerede teksten tydet af: Hanne (for lang tid siden)

Mit spørgsmål er:  Testes: Søren Christophersøn, som har Barnets Moster
                                       Tønne Degn i Være hans Hustru, som er barnets Moster
Det at der står, "har barnets moster", er en speciel formulering, som kan tyde på, at der dér er en forklaring på, hvem moderen er.
Det er , eller må være et uægte barn, men det skriver sognets præst jo ikke noget om

Olufs 1. kone er N.N. Ulriksdatter Zitzer, men hvornår de bliver gift, og hvor ved jeg ikke, men hun døde i 1729

Barnet er: Margreta Maria (Olufdatter Rask) - min 4. tip, som vokser op hos sin far, præst i Urlev-Stenderup, Bjerre herred

Jeg satser på de udvidede muligheder der efterhånden er med det digitale, og jeres hjælp

Mvh.
Karl-Peter

Karl-Peter Dammeyer

Hej igen, med lidt mere:

På Google:  Register Schultz - Degnehistorie.dk
har jeg fundet på listen:                  Tønne Mortensen    -   Vær   -   1720    sogne nr. 104

- mon dette kan hjælpe til at finde frem til hans kone, hvad hun hed, så kan man måske ved hjælp af efternavnet, hun var jo moster til moderen, finde frem til min efterlyste moder?!

Mvh.
Karl-Peter