Hans Jensen hvor er han fra.

Startet af Camilla Hanne Eriksen, 13 Nov 2015 - 23:23

Forrige emne - Næste emne

Camilla Hanne Eriksen

Hejsa

Vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor Hans Jensen er fra.

Dette er hvad jeg selv kan finde om ham

FT. 1850 Maribo/Falster Nørre/Ønslev opslag 9 nr. 53- Her står Hans Jensen som om han kommer fra Tingsted (Maribo/Falster Nørre/Tingsted)

FT. 1855 Maribo/Falster Nørre/Ønslev opslag 34 nr. 44 Her står hans Jensen som om han kommer fra Lille Brænde (Maribo/Falster Nørre/Lille brænde)

FT. 1860 Maribo/Falster Nørre/Ønslev opslag 3 nr. 8 - Dette kan jeg god ikke læse. Men den er indtastede og der står Hans Jensen som om han kommer fra Falkerslev (Maribo/Falster Nørre/Falkerslev)

FT. 1870 Maribo/Falster Nørre/Ønslev opslag nr. 12 nr 8 - Dette kan jeg ikke læse

da der er 4 forskellig fødesteder ved jeg ikke rigtig hvor han kommer fra.

Prøvede så at finde en vielse på dem. I Ønslev fandt jeg et par der hed Hans Jensen og Kirstine Jensdatter. Men så passede hendes Fødsel dato så ikke. Maribo/Falster Nørre/Ønslev opslag 98 

Men sammen tid er der ikke nogle fødte Kvinder i tingsted sogn på den dato der var oplyst via vielsen.
Kirstine Jensdatter er også fra Tingsted, men hun er født d. 28 Marts 1822 i Tingsted opslag 77.

Jeg er ikke ret god til at tyde hvad der står på siderne. Men jeg prøver da. Men synes det er ret forvirrende og jeg ved faktisk ikke hvordan jeg kommer vider på denne familie.

Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan finde ud af hvor Hans Jensen kommer fra :)

På forhånd tak :D

Bente Wanning

 :)
indsætter lige ft


Samtlige personer i husstanden

Maribo, Falsters Nørre, Ønslev, Ønslev, et Huus, 53-F2, FT-1850, B8939
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Jensen   28   Gift      Indsidder, Huusfader, Dagleier, fraværende indk: til Armeen   Tingsted
Kirsten Jensdatter   30   Gift      hans Kone [Hans Jensen]   Tingsted
Jens Peder Hansen   5   -      deres Børn [Hans Jensen og Kirsten Jensdatter]   i Sognet
Peder Hansen   4   -      deres Børn [Hans Jensen og Kirsten Jensdatter]   d. [i Sognet]
Hans Jørgen Hansen   1   -      deres Børn [Hans Jensen og Kirsten Jensdatter]   d. [i Sognet]


Samtlige personer i husstanden

Maribo, Falsters Nørre, Ønslev, Ønslev, Et Hus, 107 F1, FT-1855, C8083
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Jensen   35   Gift   husfader, daglejer      Lillebrænde Sogn
Kirsten Jensdatter   33   Gift   hans kone      Tingsted Sogn
Jens Peder Hansen   10   Ugift   deres børn      Her i Sognet
Peder Hansen   8   Ugift   deres børn      Her i Sognet
Hans Jørgen Hansen   5   Ugift   deres børn      Her i Sognet
Rasmus Hansen   4   Ugift   deres børn      Her i Sognet


Samtlige personer i husstanden

Maribo, Falsters Nørre, Ønslev, Ønslev Skoledistrikt, Et Hus, 8 - F1, FT-1860, D6150
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Jensen   40   Gift   Husfader. Inderste. Daglejer      Falkerslev Sogn, Maribo Amt
Kirsten Jensdatter   38   Gift   Hans Kone      Tingsted Sogn, Maribo Amt
Peder Hansen   13   Ugift   Deres Barn      Ønslev Sogn, Maribo Amt
Hans Jørgen Hansen   10   Ugift   Deres Barn      Ønslev Sogn, Maribo Amt
Rasmus Hansen   9   Ugift   Deres Barn      Ønslev Sogn, Maribo Amt
Christian Hansen   4   Ugift   Deres Barn      Ønslev Sogn, Maribo Amt

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Camilla Hanne Eriksen

Tak :)

Det er de sammen oplysninger jeg selv har :)

Han står også på dem du har sendt på 3 forskellige FT som om han er fra 3 Forskellige steder :)

Jeg har også lagt mærke til at der står han var fraværende indk: til Armeen i FT 1850, Men det lykkes mig heller ej at finde ud af mere den vej :)

Nok mere fordi jeg ved ikke hvem han forældre er eller hvor han er født eller fødselsdag :)


Bente Wanning

 :)

Prøv at tjekke den vielse af Hans Jensen og Kirsten Jensdatter i 1844. Kan dette være parret du søger:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=159260#159260,26776396
opslag 98 og det er nr 10

Vielsen passer jo meget godt idet det er før første barn Jens Peder Hansen født 26. april 1845.

Når jeg sætter FT ind er det på grund af vi får en oversigt således det er lettere for hjælperne så de ikke behøver at lede mere forgæves end nødvendigt. Derfor er det vigtigt at du oplyser det du ved således at ingen leder forgæves. Men god jagt videre.

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Camilla Hanne Eriksen

:) Tak

Ah okay. Det skal jeg huske :)

Det er den sammen jeg selv fandt. Men Kirstines fødselsdag passer bare ikke.

Kan du se hvor Hans Jensen kommer fra der. Syns nemlig der står Ønslev nemlig.

FT 1850 Maribo, Falsters Nørre, Ønslev, opslag 9 familie 53
Navn                          år  Status Fødested     Erhverv
Jens Johansen             53  Gift     Tingsted     Liier, gårdfader, dagleier
Bodil Pedersdatter        48  Gift     Eskilstrup    Hans Kone
Hans Jensen                28  Gift     Tingsted     Indsidder, gårdfader, dagleier - Kan ikke løse resten
Kirstine Jensdatter        30  Gift     Tingsted    Hans Kone
Jens Peder Hansen        5   Barn     Ønslev     Deres Barn
Peder Hansen               4   Barn     Ønslev     Deres Barn
Hans Jørgen Hansen      1   Barn     Ønslev     Deres Barn

Jens Johansen og Bodil Pedersdatter, får en datter i tingsted sogn d. 28 Marts 1822 Opslag 77 Og hun hedder Kirstine Jensdatter. Så går ud fra det er den sammen person der er oplyst på denne FT 1850 Og derfra har jeg hendes fødseldag

Men den passer bare ikke med vielsen :)

Derfor er jeg lidt. øh hvad gør jeg så nu. Kan man komme vider med at finde ud af mere om ham Hans Jensen. Når de oplyser forskellige fødesteder :)

Bente Wanning

 ???
Ved ovennævnte vielse står der at Hans Jensen er af Vindeby.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Ole Dorch

Vielsen er den rigtige, og aldersangivelser i ftér mm. kan godt være lidt indbyrdes svingende.

Der står jo at hendes forlover er hendes fader Jens Johansen, som jo også er den parret bor hos ifølge ft 1850 på Ao.
Der står også at brudgommens forlover, er hans fader husmand Hans Pedersen i Skørbinge (Skørringe?).
Sidstnævnte kan vel kun være en stedfader.


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Bente Wanning

Kirsten Jensdatter FT 1834 med forældre

http://www.danishfamilysearch.dk/cid2742655


Igen FT 1845 i hjemmet

http://www.danishfamilysearch.dk/cid5002173

Dette stemmer også med Ole´s oplysninger.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Camilla Hanne Eriksen

Mange tak :D gud det ved vielsen havde jeg da ikke set. :) så er det den rigtige :)

Det er dejligt at få bekræftede at det var den rigtig Kirstine Jensdatter :) Mange tak :D

Det er Faktisk Hans Jensen som hele tiden har volde mig mange problemer. Da der hele tiden bliver nævnt nye steder han skulle være født :)

Det er Hans Jensen som jeg meget gerne ville vide lidt mere om :) Så jeg kunne komme vider med ham.

Jeg har nemlig ikke kunne finde nogle oplysninger om Hans Jensen før han bliver gift med Kirstine Jensdatter og så frem til 1970 Hvor de begge er pist væk.

Går ud fra de så er døde på dette tidspunkt :) 

Skal nok prøve at være lidt bedre til at uddybe hvad det

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#10
Slettet. Se længere nede.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ole Dorch

#11
I ft 1870 står Hans Jensen som, født i Dukkerup - ses her:
http://ao.salldata.dk/vis.php?bsid=53815&side=12&kb=Folketælling: Maribo, Falster Nørre, Ønslev 1870&zoom=&height=448

Dukkerup ligger i Torkilstrup sogn, så måske er det også ham, vi ser her i ft 1880 (konens navn og fødested passer ihvertilfælde)?:

maribo, Falsters Nørre, Nørre Kirkeby, Nørre Kirkeby sogn, Lommelev, 1 Hus, nr. 12, 1, FT-1880, C5381
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Jensen 59 Gift Dagleier i Agerbruget Torkilstrup Sogn, Maribo Amt
Kirsten Jensen født Jensen 54 Gift hans Hustru Tingsted Sogn, Maribo Amt

Isåfald hedder hans forældre Jens Hansen og Birthe Henningsdatter og han er født 13 april 1820 - ses her:
http://ao.salldata.dk/vis.php?bsid=157688&side=17&kb=Kirkebog: Maribo, Falster Nørre, Torkilstrup 1814-1830 FKVD (KM)&height=448

Hans konfirmation i Lillebrænde:
http://ao.salldata.dk/vis.php?bsid=153329&side=118&kb=Kirkebog: Maribo, Falster Nørre, Lillebrænde 1832-1852 FKVDTA (KM)&height=448

Det må lige undersøges nærmere, om det er den rigtige Hans Jensen, og om der bl.a  kan findes en forbindelse til den tidligere omtalte forlover Hans Pedersen.

Ser lige at Gitte har fundet "linken". :D

mvh.
Ole Fabricius Dorch.

Gitte Johansen

Maribo, Falsters Nørre, Torkilstrup, Sullerup, et Huus, 125, FT-1840, B8913
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Pedersen Top   38   Gift      Hmd: og Dagleier   
Birthe Hemmingsdatter   49   Gift      hans Kone [Hans Pedersen Top]   
Rasmus Jensen   16   Ugift      Børn [Hans Pedersen Top og Birthe Hemmingsdatter]   
Birthe Kirstine Jensdatter   10   Ugift      Børn [Hans Pedersen Top og Birthe Hemmingsdatter]   
Karen Marie Jensdatter   7   Ugift      Børn [Hans Pedersen Top og Birthe Hemmingsdatter]   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Maribo, Falsters Nørre, Torkilstrup, Sullerup, et Huus, 131, FT-1834, B8899
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Hansen   49   Gift      Arbeidsmand   
Birthe Hemmingsdatter   45   Gift      hans Kone [Jens Hansen]   
Ane Jensdatter   16   Ugift      deres Børn [Jens Hansen og Birthe Hemmingsdatter]   
Maren Jensdatter   13   Ugift      deres Børn [Jens Hansen og Birthe Hemmingsdatter]   
Rasmus Jensen   10   Ugift      deres Børn [Jens Hansen og Birthe Hemmingsdatter]   
Jens Peter Jensen   7   Ugift      deres Børn [Jens Hansen og Birthe Hemmingsdatter]   
Birthe Kirstine Jensdatter   4   Ugift      deres Børn [Jens Hansen og Birthe Hemmingsdatter]   
Karen Marie Jensdatter   1   Ugift      deres Børn [Jens Hansen og Birthe Hemmingsdatter]   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Kunne være

Maribo, Falsters Nørre, Torkilstrup, Dukkerup Bye, en Gaard, 77, FT-1834, B8899
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hendrik Larsen Bom   33   Gift      Gaardmand   
Karen Jensdatter   25   Gift      hans Kone [Hendrik Larsen Bom]   
Ane Kirstine Hendriksdatter   4   Ugift      deres Børn [Hendrik Larsen Bom og Karen Jensdatter]   
Lars Hendriksen   1   Ugift      deres Børn [Hendrik Larsen Bom og Karen Jensdatter]   
Jens Madsen Bom   65   Gift      Aftægtsmand [Hendrik Larsen Bom og Karen Jensdatter]   
Maren Larsdatter   62   Gift      hans Kone [Jens Madsen Bom]   
Ole Pedersen   29   Ugift      Tjenestefolk [Hendrik Larsen Bom og Karen Jensdatter]   
Lars Pedersen   19   Ugift      Tjenestefolk [Hendrik Larsen Bom og Karen Jensdatter]   
Hans Jensen   14   Ugift      Tjenestefolk [Hendrik Larsen Bom og Karen Jensdatter]   
Karen Nielsdatter   29   Ugift      Tjenestefolk [Hendrik Larsen Bom og Karen Jensdatter]   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Camilla Hanne Eriksen

Mange tak for hjælpen.

Det var godt nok en del der er fundet :)

Det vil jeg kigge lidt mere på :D

Tak :)