kirkebog Vejle sog Vejle amt1814-1909 opslag 330 imellem 86 og 87

Startet af Bettina Lund Mollerup Larsen, 10 Nov 2015 - 10:27

Forrige emne - Næste emne

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej
Jeg leder Igen igen efter Mette Kristine Marie Petersen og tænker stadig på om det er i Vejle. så kigger jeg kirkebogen igennem 1864 og 1869 men støder så på et navn Marie Sophie Kuntze Andersen f 26 juli 1864 og minsandten det ikke er Mettes svigerinde, men så er det bare det at Maries fader Karl Vilhelm Mathias Kuntze dør i 1857???? der står så også noget ved forældrene jeg ikke kan tyde men det kunne godt være enke.

2 spørgsmål.

står der enke??

hvordan tager jeg et gammelt indlæg frem så jeg igen kan efterlyse hjælp med Mette?

på forhånd tak.

knuz Bettina

Gitte Johansen

Opslag 60

Nederst

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=172312#172312,28933697

Der kan du læse at Enke Ane Sophie Kuntze får dette barn med udlagt barnefader Anton Andreas Jebsen
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Gitte

lige præsis denne.
tænker at det er smartest at henvise til den så man ved hvad vi har gjort.

Men hvordan skriver jeg overskriften?

knuz bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Håber der er nogen der kan hjælpe med

at finde Mette

Knuz Bettina

Morten Nielsen

Jvf dette registerblad

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1694816&searchname=polit_simple

kommer Heinrich Wilhelm Kuntze og hustru Christiane (født Benz, 24-4-1870 i Kreuznach, Tyskland) 4-2-1898 til København fra Hamburg. Parret har en søn, Heinrich, født 9-3-1891.

Venlig hilsen
Morten Nielsen


Egon Sørensen

Hej Bettina!

Du spørger også efter Peder Salomonsen og Karen Johanne det må være dem her.



Samtlige personer i husstanden

thisted, Morsø Nørre, Sejerslev, Sejerslev, Huus, 29, FT-1860, D4965

Peder Salmonsen 63 Gift Lever af sin Jordlod  Sjørring Sogn Thisted Amt 
Karen Johanne Christensdatter 32 Gift Hans Kone  S. Draaby Sogn Thisted Amt 

De får også en Mette i Sejerslev  der dør før dåb


http://ao.salldata.dk/vis.php?bsid=168564&side=87&kb=Kirkebog: Thisted, Morsø Nørre, Sejerslev 1847-1865 FKVDJTA (KM)&height=457

Opslag 87

Mvh.

Egon Sørensen

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Morten

Jeg mener ikke det er den rigtige Kuntze idet hustruen men også hans fødselsdato er forkert.

Knuz Bettina

Egon Sørensen

Hej!


Karen Johanne Christensdatter dør på Århus sindsygehospital i 1883

http://ao.salldata.dk/vis.php?bsid=173485&side=54&kb=Kirkebog: Århus, Hasle, Århus - Sindssygehospital 1881-1892 FKVD (KM)&height=457&zoom=36.443148688046655

opslag 54 nr.4

Mvh.

Egon Sørensen

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Egon

Tak for din ihærdighed.
Jeg er begyndt at tvivle om det er de rigtige forældre til Mette så jeg prøver at undersøge igen.

Jeg er på vej ud af døren men skriver igen senere så vedhæfter jeg de data jeg har om Mette Marie.

knuz
Bettina

Morten Nielsen

Hej Bettina,

Jeg er godt klar over, at det er den forkerte Kuntze, men jeg synes, det kunne være interessant at vise registerbladet, fordi et andet registerblad på den pgl. Kuntze blev vist i den forrige tråd, og da blev det nævnt, om denne Christina kunne være den, du søger. Men det er så hermed afkræftet.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Bettina Lund Mollerup Larsen

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,101311.0.html

Hej Egon

ovenstående er en tråd der fortæller meget om M.K.M Pedersen.

Jeg prøver at sammenholde og vender tilbage

knuz

Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Egon

Altså Mette Kristine Marie Petersen som er ugift husholderske føder d.26 sep.1888 i Hamborg en søn Paul Heinrich Petersen Kuntze. Jordmoder er Johanne Køster. de er bosiddenede i Altona.
Han bliver først døbt 25 sep.1896 i  ST.Pauli i Hamborg
Da han gifter sig med Selma i 1922 er M.K.M Petetersen


Carl Christian är f. 28.12 1890 i Hamburg. Modern er Arbeiterin Metta Christine Marie Petersen. Hun er stadig ugift.  Hun boede på Frommannstrasse 6. Det er samme Jordemor Johanne Köster som rapporterer fødslen.

Metta C. Marie Petersen får også en datter Anna Helene f. 6 juli 1887 i Hamburg.


Ft 1906 opslag 7 i Mørke.

Disse 2 børn Carl Christian og Anna Helene bor hjemme hos fadern "Henrik Kunze" som er Enke


Det er hvad jeg kan sammenfatte af M.K.M.Petersen


håber nogen kan hjælpe

knuz Bettina

Egon Sørensen

Hej Bettina!

Jeg har ikke undersøgt om det er den Mette Christine Marie Petersen du søger, men jeg synes det er lidt pudsigt at en med samme navn og samme alder født i Hjerndrup Haderslev amt dør i Hamborg år 1951 det er nok værd at søge mere på hende


http://www.slaegtprojekt.dk/individual.php?pid=I114&ged=Staffe

http://ao.salldata.dk/vis.php?bsid=201659&side=57&kb=Kirkebog: Haderslev, Sønder Tyrstrup, Hjerndrup 1837-1885 FVD (KM)&height=457

Opslag 57 nr.8 højre side

Mvh.

Egon Sørensen

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Egon
Det har du så sandelig ret i så det vil jeg gøre.

knuz og god dag
Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Egon

Jeg bliver lidt i tvivl selvom jeg har tendens til at tro for hun siges at dø i Mørke før sønnens bryllup 1922. men det kan jo også bare være at det siges for ved mandens navn er hustru streget over og han gifter sig også igen. ved hans død står der også at han ikke var gift.
hmmmm jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro.
ved bare at hun må være død efter 1891 og hvis hun er død inden brylluppet før 1922 men hendes mand bor alene i Mørke med børnene i 1906
Paul Heinrich Kuntze er født i Hamburg i 1888 som søn af Heinrich Carl Paul Kuntze og Mette Christine Marie Pedersen. Vi ved fra politiets registerblad, at han har boet i DK siden han var 4 år, altså 1892. Da han i 1921 bliver gift med Selma, bor hans far - og husbestyrerinden Birgitte Jespersen - i Mørke, Randers Amt. Det har de gjort siden 1904, hvor de kom fra Århus. HCP Kuntze var enkemand, i hvert fald fra 1911.

Jeg har fundet en

Mette Kirstine Marie Pedersen,

men det er et rent gæt.

Randers, Sønderhald, Hørning, 1851-1868, opslag 66, nr. 15.

Randers, Sønderhald, Virring, Langkastrup By i Virring Sogn, hus, 124 (12), FT-1880, C8594
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Peder Sørensen    45    Gift   husfader daglejer i jordbrug      Hjortshøj Sogn Randers Amt
Petrine født Pedersen    36    Gift   husmoder      Her i Sognet Randers Amt
Søren Pedersen    13    Ugift   søn      Her i Sognet Randers Amt
Mette Kirstine Marie Pedersen    11    Ugift   datter      Her i Sognet Randers Amt
Peder Karl Kristjan Pedersen    5    Ugift   søn      Her i Sognet Randers Amt
Jensine Annimine Pedersen    1    Ugift   datter      Her i Sognet Randers Amt

HCP Kuntzes vielse til Jensine Georgine Jensen findes i Vejle 1865-91,opsl. 148. Så han har altså været gift, trods tilførslen ved hans død om, at han er ugift.

Jeg har også lige fundet en vielse i

Mørke, 1911-1920, opslag 142, øverst
Anna Helene Kuntze, født i Hamborg.
Datter af Carl Heinrich og Mette Kirstine Marie Petersen, så det ser da også ud til, at de har været gift


Har fundet Heinrich Kuntze  i Mørke sogn, Randers amt, i FT 1921 - opsl. 17.

Det fremgår, at han er kommet til sognet i 1909, og at han er enkemand.

Jeg ved ikke, om det er Mette Kirstine Marie, han har været gift med, det ser ved Paul Kuntze og Selmas vielse ud, som om ordet hustru er streget over.

Han er også i Mørke i FT 1911, opsl. 43, der er han også enkemand. Han skal være kommet til sognet i 1904 fra Århus.

Men tænker virkelig på om han bare har kaldt sig enke og efterladt konen i Hamborg???

mvh

Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Egon

Fortæller siden noget om hvem hun blev gift med eller om hun fik børn?

knuz Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej

nu har jeg ledt oppe og nede.

kan virkelig ikke med sikkehed finde hende. ville se om hun var kommet med CHP Kuntze til vejle men ved ikke hvor jeg skal lede

knuz Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Er der slet ingen der har et forslag til hvor jeg skal lede?? eller skal jeg bare opgive hende??

Bettina Lund Mollerup Larsen

har ledt i ft 1901 Aarhus, men finder intet på HCP . Kuntze

Hmmmm hvor kan jeg så lede??

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej
nu har jeg prøvet politiets registerblade men der er heller intet!!!
hmmm hvad gør jeg nu??