Patientjournaler Frederiks Hospital

Startet af Ove Madsen, 06 Nov 2015 - 21:22

Forrige emne - Næste emne

Ove Madsen

Line Luplau, præstekone i Varde, var i perioden 23 januar - 28 februar 1880 indlagt på Frederiks Hospital i København. Jeg har fundet disse oplysninger i hospitalets patientprotokol.

Men jeg kan ikke finde hendes patientjournal, den burde jo være blandt de udskrevne patienter fra februar måned.

Jeg har søgt både i patientprotollen for medicincinsk afd. A, medicinsk afdeling B, kirurgisk afdeling A og kirurgisk afdeling B. Og jeg har søgt både under navnet Luplau, og under hendes døbenavn, som var Monrad.

Men jeg kan ikke finde damens patientprotokol.

Der er noget andet, der er underligt. Hun har altså været indlagt på hospitalet i 37 dage, men der står i patientprotokollen, at der er betalt for vagt i 43 dage (de allerfærreste patienter betaler ekstra for vagt). Hvordan kan det hænge sammen?

Kan nogen hjælpe mig videre?

Mikkel Eide Eriksen

Hej Ove

Jeg formoder at hun blev udskrevet og ikke døde på hospitalet? Ellers er der jo også fx. obduktionsjournalerne under Medicinsk B...

Har du også kigget i journalen/journalsagerne/kopibøgerne? Der er register til journalen der kan bruges som indgang:
https://www.sa.dk/daisy/arkivserie_detaljer?a=frederik+hospital&b=&c=&d=1880&e=1880&f=&g=&h=&ngid=104219&ngnid=493247&heid=104342&henid=104345&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

Hvis hun af en eller anden årsag er blevet sendt videre til et andet hospital eller en privatklinik eller lignende, så tænker jeg at der nok har været et følgebrev som kan være skrevet ind i journal og/eller kopibog, måske også en afskrift af hendes journal.

mvh
Mikkel

PS: Ser lige at til-/afgangsprotokollerne starter i 1880, måske afgangsportokollen siger om hun tager et sted hen og evt. får journalen med.
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Ove Madsen

Mange tak, Mikkel. Jeg prøver den vej rundt.

Mvh,

Ove

Birthe Ingeborg Christensen

Så vidt jeg ved er alle patient journaler ikke gemt - Desværre kun selve indskrivningen findes tilbage
Mvh.
Birthe