Hjælp til opslag i bla kirkebøger m.fl.

Startet af Marianne Elletoft Aaen, 29 Okt 2015 - 17:18

Forrige emne - Næste emne

Marianne Elletoft Aaen

Jeg vil rigtig gerne have hjælp til at finde min farbror Kay Elletoft Jensen (kan også være registreret som Kaj Elletoft) i bla kirkebøger m.m. Jeg prøver at slå op, men kan ikke rigtig finde ud af det og vil rigtig gerne lære det.
Han er født 26.1.1923, i 1930 registreret med familien i Hesseløgade, Kbh.
Jeg vil gerne finde hans dødsdato, hans kone Gunhild Elletoft og hvordan hans navn staves rigtigt.
på forhånd tak til alle jer, som er så fantastisk flinke til at hjælpe.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Marianne Elletoft Aaen

Tusind tak igen. Fandt dem. Kan du fortælle mig, hvordan jeg finder personers dødsdato?

De bedste hilsner
Marianne

Gitte Johansen

Det er straks sværere.

Ved du cirka hvornår?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lars J. Helbo

Når de er født i 1920'erne, så er de vel døde efter 1970?

Så er det nemmeste at få en adresseoplysning på borger.dk

Marianne Elletoft Aaen

Jeg prøver virkelig, men kan ikke finde ud af hvordan på Borger.dk
Jeg føler mig godt nok lidt dum efterhånden. :-((

Gitte Johansen



https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-CPR.aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324

Find adresse på person - adresseforespørgsel
 

Du kan få udleveret oplysninger fra CPR om andre personer og få f.eks. aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har registreret navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

Du skal søge om adresseforespørgslen digitalt. Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i kommunens borgerservice eller på biblioteket.

For at få udleveret oplysninger skal du dog forud kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved enten navn og adresse, navn og fødselsdato eller navn og CPR-nummer.

Hver henvendelse koster op til 75 kr. (2015), også selvom det ikke er sikkert, at kommunen kan finde den person, du søger. Du skal være opmærksom på, at den tidligere adresse ikke kan bruges, hvis den er fra før år 1972, fordi den ikke findes elektronisk. Du kan kontakte Landsarkivet for at få en nyere adresse, som kan bruges i selvbetjeningsløsningen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com