Streger i billeder af kirkebøger

Startet af Jesper Knud Friedrichsen, 09 Mar 2011 - 20:14

Forrige emne - Næste emne

Jesper Knud Friedrichsen

Når jeg har downloaded kirkebøger direkte fra SA Online eller via AO, og efterfølgende kigger siderne igennem enten via AO eller de tilgængelige fotovisningsprogrammer på min PC, Windows 7, så fremkommer der vandrette streger hen over billederne, ganske som en linieret skriveblok. Jeg har læst de gamle indlæg igennem, og når jeg søger LAview frem, er der ingen streger i disse arkiver, men det er jo ingen hensigtsmæssig løsning. Jeg har også uden held prøvet "paint", som var et tidligere råd.

Er der nogen, der har oplevet det samme, og er der en løsning på problemet?

Med venlig hilsen
Jesper

Lars Erik Bryld

#1
Kan du ikke prøve at vedhæfte et eksempel?

Edit: Testede lige, om vedhæftning virkede, men kan øjensynlig ikke fjerne vedhæftede billede bagefter - beklager, men sød kanin ikke?

[vedhæfting slettet af admin]

Henrik Poulsen

De TIFF formater der er brugt på AO sucks.... og vil slet ikke sammen med fotovisning i Window 7. I XP er der ingen problemer. Jeg har bare sat tiff til at åbne i et andet program end fotovisning som er standard i Windows 7.

Torben Frederiksen

#3
Jeg har samme problem, det kun tiff format der har stregerne, når jeg ser siderne i AO værktøj, der er ingen streger når jeg ser siderne i et anden billedbehandlingsprogram.

Der mærkelige er at når jeg ser sider fra Ålborg Amt, Hellum Herred, Skibsted  1813 1836 er der streger, men når jeg ser sider fra København Amts, Sokkelund Herred, Helligånd  1854 1861 er der ingen streger, begge er formatet tiff, jeg har ikke set det med formatet jpg.

Jeg vedhæfter et eks. hvor udklip.jpg er set med AOV og hvor udklip2.png er set med et andet program. Udklippene er fra  Skibsted  1813 1836.
Jeg bruger Win7 64 bit. ver.

[vedhæfting slettet af admin]
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Henrik Poulsen

#4
Det er en kombination af det TIF format det er scannet i og standard billedefremviseren i Windows 7. Kirkebøgerne er øjensynligt ikke scannet med samme indstillinger landet over da der er forskelle.

Mener at jeg bare associerede TIF formatet i din Windows 7 til at blive åbnet med et andet billede program end det som bruges standard...

Jesper Knud Friedrichsen

Rigtig mange tak for den gode hjælp.

Jeg downloadede Picasa 3 for lige hurtigt at prøve, om et andet fotoprogram kunne løse problemerne med stregerne, og det lykkedes fuldt ud.

Med venlig hilsen
Jesper

Claus Munk

Stregerne skyldes en fejl på Windows 7 og Windows 2008 Server i et bibliotek der bl.a. bruges af den indbyggede billedfremviser men også af forskellige .NET programmer som f.eks. AO værktøjer.

Microsoft har frigivet en såkaldt Hotfix der løser fejlen. Desværre er den lidt bøvlet at få fat i men har man mod på det er beskrivelsen samt et link til at bestille et download link her: http://support.microsoft.com/kb/2459492


Mvh Claus

Torben Frederiksen

Hej Claus

Tak for din henvisning til dette Hotfix. Jeg har installeret dette og kan bekræfte at stregerne er væk.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Lene Astrup

Hej på tråden

Har fået installeret programmet, og ikke blot er stregerne væk, men flere af de meget dårlige/mørke sider er også klart forbedret. :D
Med venlig hilsen
Lene Astrup
www.christrup.eu