Abonnement på kategorier

Startet af Henrik Poulsen, 08 Mar 2011 - 02:18

Forrige emne - Næste emne

Henrik Poulsen

Er jeg den eneste der ikke får beskeder i de kategorier eller emner jeg abonnerer på?

Leif Sommerdal

Det er jo så åbent et spørgsmål, at det er svært at svare udtømmende på.
Når det er sagt kan jeg oplyse, at jeg får mail ved de enmer/fora som jeg abonnerer på.

Jeg går ud fra, at du har tjekket profil/Abonnement og e-mail som den erfarne SMF bruger du er
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Henrik Poulsen

Tak Leif...

Har lige gennemgået indstiller igen, bare for en sikkerheds skyld og det skylle da stå rigtigt.

Jeg har også fået nogle for lang tid siden... nå men det er rart at høre at du får dine  :D

Anne Mortensen

Hej Henrik

Jeg har intet indstillet, men trykker på Abonner når jeg ønsker at følge et indlæg - virker fortræffeligt.
Og ophæver det igen når det ønskes.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Henrik Poulsen

Det er underligt... jeg har også mine abonnementer listet på min profil. Men jeg får aldrig nogen emails  :'(

Leif Sommerdal

Henrik,

Får du heller ikke mails fra denne tråd?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Henrik Poulsen

Nej ... heller ikke fra denne ...

Leif Sommerdal

Hvad sker der, hvis du trykker på Abonner knappen i denne tråd?
Hvad skal du bekræfte?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Henrik Poulsen

Er du sikker på at du vil fjerne abonnement på nye svar i dette emne?

Leif Sommerdal

Det er præsis samme svar, som jeg får.
Du har vel ikke et kraftigt spam filter?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Henrik Poulsen

Næ... jeg er nok blevet black listet... eller brown listet her  ::)

Henrik Poulsen

Der er ingen der får mig til at fortælle hvorfor dette ikke har virket men muligvis gør det nu.

Kan bare sige at det er en god ting ikke at skrive forkert i sin email adresse.  :'(

Leif Sommerdal

Tja - min mund er lukket med en .................MEGAFON  ;D
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Henrik Poulsen

#13
Jeg accepterer håneretten... selv om det ikke er sjovt


Henrik Poulsen

Troede lige jeg havde fået det rettet.... men min forkerte email er stadig på min forum profil. Hvordan kan jeg ændre det kloge Leif

Det er sku' tosset bundet sammen plone og smf

Arne Feldborg

Citat fra: Henrik Poulsen Dato 09 Mar 2011 - 00:14
Troede lige jeg havde fået det rettet.... men min forkerte email er stadig på min forum profil. Hvordan kan jeg ændre det

Du skal ændre det på "MIN SIDE", logge af og lukke browseren. Næste gang du så logger ind igen bliver brugerdatabasen i Forum opdateret med oplysningerne fra "MIN SIDE".
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Henrik Poulsen


Lars Erik Bryld

Citat fra: Arne Feldborg Dato 09 Mar 2011 - 00:37
Du skal ændre det på "MIN SIDE", logge af og lukke browseren. Næste gang du så logger ind igen bliver brugerdatabasen i Forum opdateret med oplysningerne fra "MIN SIDE".

Udlogning troede jeg vort hjemmesideudvalg i dets visdom havde unødvendiggjort  ::)

Jeg synes for resten ikke din nyvundne administratorværdighed (tillykke med den) fremgår af din forumprofil, selvom Mettes allerede er blevet ændret.

Arne Feldborg

#18
Citat fra: Lars Erik Bryld Dato 09 Mar 2011 - 20:42
Udlogning troede jeg vort hjemmesideudvalg i dets visdom havde unødvendiggjort  ::)

Det handler om, at brugerdata, i tilfælde af ændring, skal overføres fra det overordnede CMS-system (Plone) til Forum (SMF). Dette er netop forudsætningen for, at det er muligt at bruge både Foreningssider og Forum på samme log-ind.

CitatJeg synes for resten ikke din nyvundne administratorværdighed (tillykke med den) fremgår af din forumprofil, selvom Mettes allerede er blevet ændret.

Da jeg skrev det pågældende indlæg, var skiftet ikke annonceret her i Forum. Derfor brugte jeg min normale medlemskonto - som jeg iøvrigt også forsat vil gøre det, når jeg skriver om ting der ikke vedrører webmaster jobbet.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Henrik Poulsen

CitatDet handler om, at brugerdata, i tilfælde af ændring, skal overføres fra det overordnede CMS-system (Plone) til Forum (SMF). Dette er netop forudsætningen for, at det er muligt at bruge både Foreningssider og Forum på samme log-ind.

Det er nu ikke rigtigt da SMF stiller SSI til rådighed så det kan skrives direkte, men det er den letteste måde at implementere det. Men det er nu også ligegyldigt da det er rettet og fikset nu.

Arne Feldborg

#20
Pointen er, at brugerdata jo skal bruges mange andre steder end i Plone og Forum, og derfor som udgangspunkt nødvendigvis skal vedligeholdes på eet sted - og derfra overføres til / hentes af de andre dele af systemet.

En ændring af brugerdata i Plone slår derfor umiddelbart automatisk igennem alle andre steder næste gang der trækkes på dem. Det vil i Forum sige næste gang du logger ind.

Hvis du er logget ind i Forum som medlem, så har du jo også adgang til alle medlemsiderne og medlemsfunktionerne i andre dele af systemet. Hvis Forum havde kørt med et selvstændigt log-ind, som det jo faktisk gjorde i starten, så kunne det også have haft sin egen brugerdatabase.

Men netop fordi man (og det er jo ikke mindst brugerne) har ønsket et fælles log-ind må det nødvendigvis også være den samme database der trækkes på.

Forum i sig selv er jo kun en lille del af hjemmeside komplekset. De tunge dele i den sammenhæng er hele medlems-administrationen, økonomistyring, kontingentopkrævning, administration af medlemmer i underforeninger, alle foreningssiderne, osv., og også her må det vel også være indlysende, at det sæt af brugerdata der anvendes de forskellige steder skal være præcist det samme og kun må kunne ændres eet sted.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Henrik Poulsen

Jamen Arne ....

Feltet er jo netop ændret. Det skal bare vises under profil. Det er en db så det er jo bare at vise det felt fra database, som man har rettet under Min side. Alternativ skrive data til SMF når man opdaterer Min side.

Kan huske at du mente at det var let at forbedre søgerutinen i SMF. I denne forbindelse må dette jo kategoriseres som bagatel klassen ;)

Men det er ok og det virker jo ved log ud og ind.

Arne Feldborg

Citat fra: Henrik Poulsen Dato 10 Mar 2011 - 10:30
Kan huske at du mente at det var let at forbedre søgerutinen i SMF. I denne forbindelse må dette jo kategoriseres som bagatel klassen ;)
Det er to vidt forskellige ting.

Medlemsdatabasen ligger i Plone og der trækkes på den fra alle andre dele af systemet. Databasen med indlæg i Forum ligger i Forum og kun dér.

Og alt andet lige er det jo også rimeligt nemt at søge i en lokal database, hvorimod det kan være mere lidt mere kompliceret (for nu at sige det mildt) at holde en global medlemsdatabase opdateret.

Og ja. Man kunne have valgt 117 andre måder at kæde de forskellige dele af systemet sammen på. Men nu er det altså den her måde man har valgt at bruge, for at give brugerne mulighed for at anvende det samme log-ind på alle medlemsider.

CitatMen det er ok og det virker jo ved log ud og ind.

Mon så ikke vi kan gå ud fra, at problemet er løst.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/