Sorte felter hvis flere åbne kirkebøger

Startet af Rita Olesen, 01 Mar 2011 - 22:11

Forrige emne - Næste emne

Rita Olesen

Man bliver ganske vist ikke logget automatisk ud af ArkivalierOnline.dk mere, men jeg oplever stadigvæk, når jeg har flere kirkebøger åbne på en gang, at felterne i venstre side bliver sorte og siderne ikke kan hentes. Jeg må lukke kirkebogen og hente den igen. Det går dog hurtigt, fordi man ikke er blevet logget automatisk ud i mellemtiden.
Jeg er vel ikke den eneste, der oplever de sorte felter?

Mvh. Rita

Leif Sommerdal

Det er vist ikke helt normalt.
Jeg synes ikke, at jeg oplever det
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Eli Lothardt Dahl

Hej Rita

Når jeg åbner en kirkebog, bliver den liggende, indtil jeg slukker for maskinen. Det vil sige, at jeg kan have mange kirkebøger åbne, og jeg kan google, gå på FS eller nogen andet, uden at kirkebøgerne forsvinder.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Rita Olesen

#3
Tak for jeres svar!

Jeg er kommet til at tænke på, at første gang problemet med de sorte felter opstod, var da der kom en opdatering af Java (i foråret?) sidste år. Da jeg læste på ArkivalierOnline.dk, at andre også havde problemer med netop denne opdatering, slettede jeg den og installerede en ældre version af Java, hvilket løste problemet med de sorte felter.
På et tidspunkt ville min netbank dog ikke acceptere min forældede Java, så jeg var nødt til at hente en ny version - og problemet med de sorte felter dukkede op igen.

Jeg har en 64 bit pc med Windows 7.

Gad vide om der er en løsning på problemet?

Mhv. Rita

Rita Olesen

Jeg har været inde og se i loggen for LaViewer, der findes flere meldinger lignende denne:

2011-03-02 00:13:30,215 [AWT-EventQueue-0] INFO  dk.sa.ao.LAViewer[LAViewer.java:990] - Displayoperation failed
java.lang.NullPointerException
   at dk.sa.ao.LAViewer$30.run(LAViewer.java:962)
   at java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(Unknown Source)
   at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
   at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
   at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
   at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
   at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
   at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
   at java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)

Rita Olesen

Jeg slettede LaViewer og selvom jeg havde den sidste Java opdatering, så slettede jeg alt Java i Kontrolpanel/Programmer og begyndte forfra. Jeg har ikke set de sorte felter siden.