At gå til næste side

Startet af Sørensen, Inge, 14 Sep 2010 - 19:48

Forrige emne - Næste emne

Sørensen, Inge


Er det kun mig, som tager fejl af knappen "næste" 

Når jeg sidder og læser i et forum og skal om på næste side - trykker jeg på "næste" i højre hjørne (som for mig er logik) og hvad sker der, man kommer til næste forum.
For at komme til næste side, skal man finde et lille 2 tal i venstre side af skærmbilledet.
Nederst på siden er der endda et sted hvor man kan vælge at "gå til forum"

Leif Bærtelsen

Nej, det er ikke kun dig der har forstået brugen af "næste" forkert. Det gjorde jeg også første gang.
Rent faktisk bringer knappen dig videre til næste emne i gruppen hvis der er et, ellers bliver du ført til første emne i næste gruppe.

Hvis du vil tilbage til emneoversigten i gruppen og selv vælge hvilket emne du vil læse, skal du bruge "gå til".

Nu har du så også opdaget hvordan du kan komme videre til næste side af samme emne  ;)
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Helge Bay

Hej

Teksten burde udvides til  <<Forrige emne   Næste emne>>, så er det umiddelbart forståelig.

Men vi har mere brug for funktionen fra det gamle forum:  Side 1 2 3 4      <<sidste side  næste side>>

mvh.

Helge

Leif Bærtelsen

Helt enig.

<<Forrige emne   Næste emne>> har jeg tidligere foreslået i en anden tråd.

Der skal nok kigges lidt på sprogbruget mange steder i forummet. Men det skal nok komme hen ad vejen når de funktionelle ting er kommet på plads.

Noget af det som jeg har bidt mærke i, og som jeg ikke bryder mig om er f.eks. denne forklaring:

Med et Hurtig svar kan du bruge bulletin board kode og smilefjæs som du ville i en normal post, men mere overbevisende

Bulletin board kode refereres oftest som bbcode, og smilefjæs  :o (som skurer grimt i mine ører) er nok mest kendt under den oprindelige betegnelse: smiley, eller den noget mere behagelige danske oversættelse: humørikoner  :) .
Teksten er forøvrigt umiddelbart uforståelig.

.. og så er nogen begyndt at introducere ordet 'krummespor' i stedet for betegnelsen for sti, som vi normalt kender det i Windows  ???
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Arne Feldborg

Citat fra: Leif Bærtelsen Dato 15 Sep 2010 - 20:28
.. og så er nogen begyndt at introducere ordet 'krummespor' i stedet for betegnelsen for sti, som vi normalt kender det i Windows  ???
Det er nu faktisk udtrykket "Breadcrumbs" vi har fat i her. Og som sådan er oversættelsen vel korrekt nok - hvis det altså absolut skal oversættes.
Se også:
http://en.wikipedia.org/wiki/Breadcrumb_(navigation)
http://en.wikipedia.org/wiki/Bread_crumbs

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Mette Fløjborg

Jeg vil forsøge at ændre 'Forrige' og 'Næste' knapperne til 'Forrige emne' og Næste emne'.
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Leif Bærtelsen

Citat fra: Arne Feldborg Dato 15 Sep 2010 - 21:25
- hvis det altså absolut skal oversættes.

- netop min pointe :) - (ift it isn't broken, don't fix it)

- og tak til Mette.
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Sørensen, Inge


Hej alle

Jeg kan se at I har været inde over en masse teknisk, som for mig er rusisk.

Men det jeg mente, var, at det er ulogisk, at man går videre til næste emne, når man ikke engang er færdig med det emne, som man er ved at læse.

Når jeg sidder og læser "ruller" jeg langsomt ned, og når jeg når til enden af siden, trykker jeg selvfølgelig på "næste" (sådan virker det forøvrigt også i det gamle forum) :)

Måske var det en ide, at bytte om på det, nøjagtig som Helge Bay skriver i sit indlæg

En god weekend til alle


Ole Dupont

I hvert fald skal sideskiftet tydeliggøres.

Måske blot med nogle større sidenumre, så man kan ramme dem  :-\
De bedste hilsner

Ole Dupont

Mette Fløjborg

Hej alle!

Som jeg skrev 16/9, er det med på min liste over ønsker - vi skal nok nå til det...
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk