Elise Josefine Jensine Bengtson

Startet af John V. Christensen, 09 Aug 2015 - 23:31

Forrige emne - Næste emne

John V. Christensen

Jeg ledte efter Elise, et af medlemmerne af dis Fandt hende i Politiets Registerblade 1891, hvor hun som 17 Årig boede i Gothersgade 93/95. Jeg brøvede at søge i FT1890-1901, forgæves.

I politiets registerblade stod hun som Josefine Bendtsen. Mærkeligt at én 17 årig, måske? boede alene på dette tidspunkt, men jeg kan ikke finde hende. Måske er hun udvandret?

Hvilken Sognekirke hørte hun til i Gothersgade 93/95, på den tid? Hun er den sidste i en børneflok, jeg mangler at finde. Hendes Forældre indvandrede fra Sverige. Efter Kirke Hvalsø, flyttede familien til Brøndbyøster. Hendes Far var Banevogter.

Elise blev Født og døbt i Kirke Hvalsø.

mvh John

Lise Gorgone

Hej,

Her har du fra Fogsgaards københavnske gader:

Gothersgade

Kvarter: Købmager, Rosenborg, Nørrevold & Sankt Annæ Vester

Sognetilhør i 1890: Trinitatis, Helligånds, Sankt Johannes, Sankt Pauls

Sognetilhør i 1918: Helligånds, Trinitatis, Sankt Andreas, Sankt Pauls


Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Karin Heise

Hej

Elise Josefine Jensine Bengtson boede ikke alene i Gothersgade 93-95.  I følge Politiets Mandtalslister 1/11-1893 er hun tjenestepige hos forgylder Krause og dennes hustru.

Hun er blevet ansat 1/11-1893. Hun er ikke ansat hos familien 1/5-1894.

Jeg finder ikke andre blade på hende i politietsregisterblade, selv om jeg har forsøgt forskellige stavemåder og navnekombinationer.

Har du undersøgt, om hun flytter tilbage til forældrene?

venlig hilsen
Karin

John V. Christensen

Hej Karin.

Tak, jeg må indrømme at jeg ikke har undersøgt FT, rigtigt da jeg havde problemer med Arkivalieonline, men har søgt på DDA, uden held.

mvh John

Mette R Francke

#4
Hei

Har du sett om hun er fadder til nieser/nevøer ?

Er hun nevnt i ett skifte efter foreldrene  ?

Sven Bengtson
1845 - 1921
Fødsel:   1. jan 1845
Død:   12. mar 1921 Roskilde County, Region Zealand, Denmark

Else Bengtson (født Erlandsdotter)
7. aug 1897
  Brøndbyøster, Capital Region of Denmark, Denmark

Mette
Mette R Francke

John V. Christensen

Hej Mette,

Nej, men jeg vil undersøge det.
mvh John

John V. Christensen

Hej

Undersøgt Elise, om hun var Fadder til hendes Nevøer og Niecer.

Det eneste vi har funder er at Elise var Fadder til hendes Lillebror: Thorvad Bengtson.

Umiddelbart er Vi gået i stå med Elise, som 17 Tjenestepige i Gothersgade 93/95.

mvh John


John V. Christensen

Hej Eva

og Tak, men dette har vi set, lige pt. er jeg igang med at efterse afdøde kvinder på Rigshospitalet, er nået til 1948-1952, uden held.

mvh John

Eva Morfiadakis



Ja, men du skrev namnet på annat sätt i ditt första inlägg. Du skrev Bendtsen.

Eva M
Eva M

John V. Christensen

Hej Eva

Jeg har hele tiden skrevet Bengtson, detvar politiet der skrev Josefine Bentsen, men det var hende, da fødselsdagen passede.

Nu har jeg været gennem RH-1907-1971,( uden Held) min kones grandkusine Conny Rosa Bengtson er startet på Kommune Hospitalet.

Jeg ved så ikke hvordan Vi skal kunne finde Elise, Vi må nok desværre så give op, hvis Conny ikke finder noget på KH.

Hun kan være flyttet til Sverige, hvor hendes forældre kom fra, men det tror jeg ikke.

Mvh John

Eva Morfiadakis


Nej, jag tror inte att hon har flyttat till Sverige. Det har jag undersökt i mina svenska databaser.

Du får söka efter ett skifte efter fadern. Han finns med i FT 1921 på Thyrasvej 6 i Roskilde. Han var omgift.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis


http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1983326&searchname=polit_simple

Jag vet inte om detta är hennes bror men han är inflyttad från Frederiksberg. Kanske finns Elise också på Frederiksberg?

Eva M
Eva M

John V. Christensen

Tak for din interesse EVA.

Det er ved at blive "en sag" om at finde Elise. Du har ret det er hendes bror Skrædderen, Conny Bengtson har vis tjekket ham.

Jeg har aldrig prøvet Skifter, endnu, og ved ikke hvordan man gør.

Mvh John

Eva Morfiadakis


Du ska söka i "Retten i Roskilde", Roskilde skifteret. AO har bara Roskilde byfoged fram till 1919. Du får nog ta ett besök på Rigsarkivet.

Eva M
Eva M

John V. Christensen

Det sidst kendte med Elise, er at hun er Fadder til hendes lillebrors dåb i 1896, i Brøndbyøster kirke.

Hun står som: Pigen Elise Josefine Bengtson af Kjøbenhavn, hun er her 20 År gammel, derfor mener Vi at hun skal eftersøges der??

mvh John

Eva Morfiadakis


Hej,

jag tänkte du skulle söka skifte efter hennes far som dog 1921.

Eva M
Eva M

John V. Christensen

Elise var Fadder til hendes Lillebror 1896, siden ved vi intet om hende.

mvh John