Adoption af Ib Leif Nielsen

Startet af Niels Andersen, 07 Sep 2015 - 10:24

Forrige emne - Næste emne

Niels Andersen

Kære forum, jeg søger et godt råd til at finde adoptivforældre til ovennævnte Ib, jeg ved hvornår og hvor han er født samt moderens herkomst men ikke faderens da han ikke ville erkende sig fadderskabet, jeg ved også hvilken by han er adopteret fra, Rigsarkivet skriver man skal kende adoptivforældrene for at finde sagen , men det er jo dem jeg gerne vil finde.


mvh Niels Andersen.

Tine Susanne Olsen

hvis du ved hvor han er født  så prøv kirkebogen i det sogn  så må der stå adoptivforældrene
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Niels Andersen

Tak, har lige kigget men ingenting.
mvh Niels Andersen.

Else Salling

Hvis du har kigget på den rigtige dåb, og der ingen adoptionsoplysninger er anført, så er han ikke adopteret, men har nok i stedet været i pleje!
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Niels Andersen

Til Else, se den mulighed havde jeg jo ikke overvejet idet jeg altid har hørt at han var adopteret, men sådan et plejeforhold bliver det dokumenteret eller gør man det bare.Nogle folketællinger beskriver jo om det er deres egne børn eller plejebørn, jeg kender kun hans adresse fra 1941 og frem, jeg kan jo ikke se dem i AO.


mvh Niels Andersen.

Else Salling

Det er lidt svært at vejlede dig, når du ikke har anført, hvor i landet sagen foregår.

I København kan der f.eks. være tale om Fødselsstiftelsens udsætterprotokoller på Rigsarkivet, der kan være noget at finde på Kbh. Stadsarkiv - og ellers protokoller fra sogneråd / byråd.
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Niels Andersen

Jamen så kommer historien her, Ib Leif Nielsen er født 14 - 7 - 1930 i Nykøbing Falster,faderen frasagne sig faderskabet og hans navn kendes ikke, moderen rejste til Ålborg med drengen og arbejdede og boede mange steder, i Ålborg bortadopterede eller satte drengen i pleje jeg ved det ikke, det er Ibs søster en 80 år gammel kone der godt kunne tænke sig at vide hvodan da man aldrig i familien har talt om det, hun var selv 30 år inden moderen fortalte om det og hun fik kontakt til Ib.


mvh Niels Andersen.

Henning Mortensen

#7
Hej Niels

Når du kender adressen fra 1941, har du så fundet Ibs konfirmation i 1944, måske er han også gift i samme kirke?
Henning Mortensen
e-mail: bjerrevej325@hotmail.com

Else Salling

Oplys også om kirkebogsopslag med fødslen.
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Niels Andersen

Maribo Amt, Falster Søndre Herred, Nykøbing Falster sogn, opslag 91.

Else Salling

Iflg. kirkebogen er fødslen noteret i Ønslev Kirkes Ministerialbog 20/2-31.

I Ønslev kirkebog opslag 34 (folie 31) står i kommentarfeltet: "Noteret if sogneraadet. Begæring 18-2-31".

Det må være dér, du skal tage fat!
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Niels Andersen

Jeg tror kun det er registrering af 10 mdr. dagen, hun var jo i Ålborg på det tidspunkt, men nu undersøger jeg det.


mvh Niels Andersen.