Opslag på LAV. Skifte fra Aalborg 1876

Startet af Peter Bøjesen Jensen, 24 Jun 2011 - 23:57

Forrige emne - Næste emne

Peter Bøjesen Jensen

Hej

Vil høre, om der er en, som kan hjælpe mig med at finde og sende mig kopi/afskrift af skiftet efter Christine Funch enke efter Conrad Hansen Sødring.

Hun dør 23-8-1876 (Ålborg Hospital KB 1819-1845, opslag 161. Begravelsen nævnes også i kirkebogen for Budolfi sogn.

Har prøvet at se om det skulle være på M-film på Rigsarkivet, men ifølge Daisy findes der en masse skiftemateriale. Men indholdet af filmene er ikke anført i Daisy, så det vil blive et meget stort arbejde, at finde det der, hvis man skal flere hundrede M-film igennem. Er måske nemmere at finde den rigtige protokol på LAV.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Peter Bøjesen Jensen

Hej

Håber fortsat på, at der er en som skal på LAV og som kan hjælpe med dette skifte.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Jette Olsen

Hej Peter

Jeg skal til Viborg i morgen, og hvis jeg når det vil gerne tjekke skal lige vide hvilket herred de døde i, for det er efter herred at register til skiftebøgerne er opdelt.

Hvis der er flere sider i en bog vil du så betale for at de kopier, vi må ikke selv kopiere fra bøger kun hvis der er løse dokumenter.

Hvis du vil det så send din postadresse privat til mig, så kan jeg udfylde en blanket i dit navn og du får tilsendt kopier og regningen.
Venlig hilsen
Jette Olsen

Peter Bøjesen Jensen

Hej Jette

Det lyder rigtigt dejligt, hvis du kunne finde skiftet for mig.

Ålborg købstad hører under Fleskum herred, Ålborg amt.

Hvis du ikke har muligt for at affotografere skiftet, eller det er for stort til at lave en afskrift, må du meget gerne bestille en kopi i mit navn. Sender dig adressen privat.

Håber det lykkedes dig at finde det. Hvis ikke du kan finde det, må du meget gerne skrive til mig, hvor du har kigget, da jeg har en kontakt, som evt. ville se efter skiftet i slutningen af denne måned.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Jette Olsen

Hej Peter

Jeg må desværre skuffe dig, fandt intet. Jeg tjekkede navneregister 32 A var lidt usikker på om der stod Funch, bestilte skifteprotokol 1876-1877, B37 lbn 603 og fandt intet.
Venlig hilsen
Jette Olsen

Peter Bøjesen Jensen

Har takket Jette på privat mail, men gør det også lige her. Det skulle jo nødig se ud som om, at jeg ikke værdsætter hendes forsøg.

Håber der måske er en anden som vil kunne finde skiftet et andet sted.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Astrid Skyum

Hej Peter.

Det ligger nu fast, at jeg kommer til LAV på onsdag den 20.
Jeg vil satse på, også at finde dette skifte  til dig.
Du hører under alle omstændigheder fra mig.
Jeg hører gerne fra dig, hvis det lykkes for en anden at hjælpe dig.

Mvh.
Astrid

Peter Bøjesen Jensen

Hej Astrid

Det lyder rigtigt godt. Skal skal selvfølgelig nok give dig besked, hvis der sker noget i sagen inden.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Peter Bøjesen Jensen

Hej igen

Hvis ikke det er muligt at finde skiftet efter Christine Funch, kan det være, at der findes et skifte efter ægtefællen Conrad Hansen Funch død mellem 1845 og 1850
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Astrid Skyum

Hej igen.

Dør Conrad Hansen Funch også i Aalborg?

Peter Bøjesen Jensen

Hej Astrid

Det ved jeg ikke. Jeg ved blot, at han findes i folketællingen i Ålborg i 1845 men ikke i 1850. her anføres Christine som enke. Men han var jo Kaperskipper, så han kan jo være død hvor som helst. Jeg har ikke fundet dødsfaldet.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Astrid Skyum

Hej Peter.

Jeg må desværre også skuffe dig. Jeg mener,  jeg har undersøgt alle muligheder. Jeg spurgte arkivaren og han sagde, at det kunne være p.g.a. at boet ikke indeholdt midler og at der derfor ikke fandtes noget skifte.

mvh.
Astrid

Peter Bøjesen Jensen

Hej Astrid

Det var godt nok ærgeligt. Men du skal i hvert fald have mange tak for forsøget.

Havde ellers håbet på, at jeg via dette skifte kunne finde ud af hvem af de 2 piger med samme navn, som var datter af hvem.

Må se, om jeg kan finde ud af hvornår hendes mand Conrad Sødring døde, og om der er et skifte der. Eller om jeg kan finde en anden måde jeg kan få udredet trådene på.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk