kontakt til person på det gamle DIS

Startet af A-M Jørgensen, 28 Maj 2014 - 15:34

Forrige emne - Næste emne

A-M Jørgensen

Hej
Jeg faldt over dette på Google:http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,316453,317994

Det viste sig at trådstarter og undertegnede har fælles oldeforældre. Oldemor har jeg
styr på tilbage til Andreas Gustavus (Halvig).

Men oldefar volder mig flere panderynker.

Derfor efterlyser jeg Mette Eriksen for udveksling af oplysninger om vore aner hvis der
er interesse for det.

venlig hilsen Anne-Marie

Lise Østerberg Bahr

#1
God morgen.

Jeg har selv - desværre mest uden det store held-  søgt at kontakte tidligere personer der har skrevet på Dis Danmark, Slægt og Data, bl.a i Norge, USA, (CANADA ?) - pga anesammenfald.



Der må være flere tråde med Gustavus Andreassen Halvig, Sejling Sogn, for den jeg ser på lige nu, er der ingen Mette Jørgensen  der svarer.

Der er på/af  DIS-Danmark, 14/07-03,  kl. 09:41

startet af Tove Jensen, hvor slægten Rasmussen fra Sejling Sogn, nævnes, også denne i tråden af Inge Lyngby nævnte "Martin A.A. Holm" s slægt, født i Hallvide, Gotland.

Der er altså flere muligheder.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

A-M Jørgensen

Hej Lise  :)

Det er ikke et spørgsmål om at finde "tilbage" til Halvig, men Mette Eriksens efterlysning af hendes
farfars forældre, d.v.s  vores fælles oldeforældre. Oldemor er efterkommer af Halvig.
Oldefar og hans aner er jeg i gang med. Derfor ville jeg gerne i kontakt med Mette så vi evt.
kunne udveksle vores fund. Måske har jeg noget at give Mette.
Jeg har googlet en hel del for måske at støde på Mette i hendes søgninger/efterlysninger på forskellige fora. Uden held.
Nu er det ganske vist 7 år siden hun havde den efterlysning på det gamle DIS om vores fælles aner, måske er hun kommet langt videre eller har lagt forskningen på hylden :-\



venlig hilsen Anne-Marie

Inge Nissen

Hej

Iflg medlemslisten er Mette Eriksen ikke medlem af slaegt&data i dag, men derfor kan hun jo måske godt følge med i tråde her.

Jeg fandt ikke den gamle tråd hvor hun er trådstarter, men fik i stedet en tråd fra 2008 med overskriften
Hallvide, Gotland ca. 1700, der tilsyneladende omhandler samme familie, det er måske oplysninger du selv har. Tråden er startet af Inge Lyngby og en af dem der svarer nedstammer fra samme familie.

Venlig hilsen Inge

Arne Feldborg

Citat fra: Inge Nissen [2041] Dato 03 Jun 2014 - 08:58
Iflg medlemslisten er Mette Eriksen ikke medlem af slaegt&data i dag, men derfor kan hun jo måske godt følge med i tråde her.
Her skal man dog være opmærksom på, at folk kan have fravalgt at stå på den offentlige medlemsliste. Og at man godt kan have skrevet i Forum uden at være medlem.

Det vi kan konstatere udfra offentlig tilgængelige oplysninger er, at Mette Eriksen er tilmeldt i det gamle forum 24 apr 2007, har skrevet et antal indlæg der, men ikke har været aktiv siden12 okt 2007, og at hun har skjult mailadresse.
http://www.dis-danmark.dk/forum/profile.php?6,6394

Og at hun ikke har skrevet i det nye forum overhovedet.

CitatJeg fandt ikke den gamle tråd hvor hun er trådstarter, men fik i stedet en tråd fra 2008 med overskriften
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,316453,317994
fremgår af det første indlæg her i tråden.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

A-M Jørgensen

Hej

Tak til jer begge for respons  :)

Jeg må jo nok erkende at det ikke er muligt at få kontakt med Mette Eriksen via forum.
Især hvis hun ikke deltager herinde mere.
Nu er min efterlysning så heller ikke nem at få øje på i "brug af DIS-FORUM" men jeg ved
ikke hvordan jeg ellers skulle efterlyse hende.

For en del år siden så jeg en bruger efterlyse oplysninger om sin far, han havde et lidt
specielt navn og virke. En af hans døtre var et bekendtskab af mig. Jeg skabte forbindelse
mellem dem, det var/er positivt.

Derfor tog jeg chancen her.

venlig hilsen A-M

Lise Østerberg Bahr

Hej Anne-Marie

Jeg har selv forsøgt at kontakte tidl. Dis-Forum indehavere af tråde, fordi jeg var klar over, at vi delte fælles aner el. lign. mest desværre -uden held.


Folk har måske fået andre e-mail adresser o.l.

MVH
Lise

Tine Susanne Olsen

hvis du er på facebook kan det være hun måske er der
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

A-M Jørgensen

Hej Lise

Det med at få kontakt med "gamle" brugere af forum og evt. fælles aner, er jo ikke noget forum
supporterer. Det ville jo være dejligt med en gruppe "fælles aner" eller lignende.
Hende som jeg efterlyser var åbenbart kun med i meget kort tid her i et års tid. Jeg har tænkt
over hvorfor hun ikke fortsatte??

venlig hilsen A-M

A-M Jørgensen

Hej Tine  :)

Jeg er på Fjæset men kun for at deltage  lidt med mine børnebørn. Bryder mig ikke om sitet og deres
privatlivspolitik. :-\

venlig hilsen A-M