Danske Slægtsforskere

For alle (alle kan læse, kun medlemmer kan skrive) => AO, DDA, program- og webproblemer => Emne startet af: Helmer Christiansen efter 23 Jun 2017 - 10:42

Titel: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
Indlæg af: Helmer Christiansen efter 23 Jun 2017 - 10:42
I oversigten over jordemoderprotokoller på arkivalieliste.dis-danmark.dk (https://arkivalielister.dis-danmark.dk/ao_alt_vis_navne.php?stil=2&navn=Jordemoder&sort=s) er jeg stødt på link-fejl.

Linket under Titel (+link til AO) for
Jordemoderprotokol for Pedersen, M. Helm i Tranekær-Bøstrup distrikt
leder til den korrekte protokol: https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=309180#309180,63329376

medens klik på linket under salldata.dk 309180 leder til
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=309180&side=1
Rander Byfoged.
Afgangsliste over Værnepligtige. 1858

Titel: Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
Indlæg af: Arne Feldborg efter 23 Jun 2017 - 11:00
Tak for oplysningen.

For mig at se må det være en fejl på salldata.dk.

salldata.dk henter jo billederne hos AO, og derfor bør det samme bsid-nummer (309180) også give samme protokol.

Men jeg vil lige høre Lars Jørgens mening.
Titel: Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
Indlæg af: Arne Feldborg efter 23 Jun 2017 - 12:18
Lars Jørgen har oplyst at problemet nu er løst.
Titel: Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
Indlæg af: Helmer Christiansen efter 23 Jun 2017 - 14:22
Ja, problemet er løst i min konkrete eksempel med den pågældende jordemoder. Men så vidt jeg kan se (og jeg har opdateret oversigtssiden), er det stadig
Rander Byfoged.
Afgangsliste over Værnepligtige. 1858

der dukker op den halve snes gange jeg prøvede andre links i oversigten.
Titel: Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
Indlæg af: Arne Feldborg efter 23 Jun 2017 - 15:19
Som nævnt har det ikke noget med oversigtsiden at gøre.

Jeg prøver lige at kontakte Lars Jørgen igen.
Titel: Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
Indlæg af: Arne Feldborg efter 25 Jun 2017 - 12:10
Det skulle være i orden nu.
Titel: Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
Indlæg af: Leif Nørskov efter 11 Nov 2021 - 20:36
Nedenstående kunne godt være noget tilsvarende.

Dette link
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=20691#20691,1774924 (https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=20691#20691,1774924)
fører til
Danmarks Statistik Folketælling 1901, København, Strandboulevard (Ordrup) # opslag 5 af 25:

mens dette link
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=20691&side=5 (http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=20691&side=5)
leder til
København amt, Københavns gader - S, Strandboulevard, 1901 - opslag: 5 af 94:
Her havner jeg på Strandboulevarden på Østerbro i København i stedet for Charlottenlund (Ordrup Sogn).

Normalt er der ikke problemer med at hoppe frem og tilbage mellem Salldata og AO,
når bare bsid er det samme.  Og så er det lidt mystisk, at gaderne har samme navn.
Kunne der være en menneskelig fejl bag?