Jeg er medlem af DS og ønsker at benytte mig af muligheden for hjælp til at søge svenske aner (Hjælp til opslag i ArkivDigital - Sverige) som annonceret i seneste nummer af Slægtsforskeren..
Jeg kan logge på som gæst, men når jeg logger på som medlem, kommer der en besked om, at jeg skal checke mine cookie indstillinger, - jeg bruger Microsoft Edge.
Hvordan kommer jeg videre???
Hej Kjeld
Gå i 'Indstillinger med mere (Alt +F)' via de tre prikker ... - jeg har dem øverst i højre hjørne af min skærm og vælg Indstillinger.
I første afsnit skal følgende være markeret:
Tillad websteder at gemme og læse cookie-data - se vedhæftede billede
Hej Britta
Den indstilling har jeg, så det er ikke det, der blokerer.
Har du andre forslag til afhjælpning af problemet?
Mvh.
Kjeld
Du står ikke som medlem?? Du står som bruger. Har du ikke fået en mail, da du blev medlem??
Jeg har fået en bekræftelse på mit medlemskab pr. mail den 31. januar 2021, - lidt senere fik jeg en velkomstpakke og i sidste uge seneste nummer af Slægtsforskeren.
Jeg har medlemsnr. 51110.
Mvh.
Kjled
Det er også fint, men du er stadig ikke logget ind som medlem her, og så kan du ikke komme ind på Hjælp til opslag Arkivdigital
Nej, det er jo netop det, der er problemstillingen, - vi er tilbage ved udgangspunktet, nemlig det forhold, at jeg bliver afvist med en bemærkning om, at jeg skal checke mine cookie-indstillinger, når jeg forsøger at logge på som medlem. Indstillingerne er som anført af dig.
Af punktet "profil - sammenfatning" fremgår, at jeg er registreret som bruger/gæst den 27. marts 2017, men jeg er som tidligere nævnt blevet medlem den 31. januar 2021.
Hvordan bliver jeg så overført fra bruger/gæst til medlem, - skal jeg have en aktiveringsmail, eller er det noget, I aktiverer?
Kan det være mit antivirus-program (McAfee), der blokerer.
For øvrigt har jeg adgang til "membersite", - det har jeg vel ikke, hvis jeg ikke er logget på som medlem?
Mvh.
Kjeld
Jeg misforstår dig måske, men så håber jeg, webmaster ser dette.
OK, helt fint, - jeg afventer.
Tak for indsatsen.
Mvh.
Kjeld
Til Webmaster
Jvf. ovenstående problemstilling:
Kan løsningen være at nulstille mine Microsoft Edge-indstillinger for derefter at gendanne standardindstillingerne?
Mvh.
Kjeld Jespersen
danske Slægtsforskere <ekspeditionen@slaegt.dk> prøv dette link
Hej Tine
Tak for hintet, - problemet er her til aften løst af webmasteren, så nu har jeg adgang som medlem.
hvor er det godt