Hvordan er Jydeslægten beslægtet med Nittebjergslægten!!

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 27 Aug 2015 - 11:07

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Hej. :o

Jeg har lige fundet ud af, at jeg tilhører en gren af Jydeslægten, startende på Tokkehøjgård i Store Rørbæk, Snostrup sogn.

Jeg har læst, at det var Jens Sørensen Jyde, som døde i 1665 , der grundlagde denne slægt.

Jeg har været inde på hjemmesiden, hvor der står, at denne slægt har en gren til Tittebjergslægten.

Da jeg langt ude også er en del af denne slægt ville det være dejligt, hvis der var en venlig sjæl, der kunne fortælle mig, hvor denne kobling er.

Jeg har prøvet at gå tilbage, men det er ikke lykkedes for mig at finde en forbindelse endnu.

Det er altid rart, hvis det lykkes at samle nogle tråde.

Er der nogen, der kan give en hjælpende hånd her!

Venlig hilsen
Marianne.

Jørgen Jensen

Hej Marianne,

via Myheritage i en sen aftentime, så de sædvanlige saltgran...slægterne ser dog begge ret velresearchede ud.

Lars Madsen, ophav til Nittebjergerne var far til Inger Larsdatter, som fik sønnen Anders Knudsen med manden Knud Nielsen. Anders Knudsen blev far til Maren Poulsen med kone nr 2, Maren Madsdatter. Maren Poulsen fik sønnen Poul Andersen i 1732 med manden Anders Poulsen. Poul Andersen gift med Margrethe Sørensdatter 28/5-1773. Hun var datter af Søren Rasmussen Jyde, oldebarn af Jens Sørensen Jyde.

mvh
Jørgen Jensen


Marianne Bøhmer Jensen

Hej Jørgen ;)

Er lige kommet hjem fra efterårsferie,derfor det sene svar.

Du skal have mange tak for din sammenkobling af de 2 slægter. Nu kan jeg danne mig et billede af det hele og få dem passet ind de rigtige steder.

Supergodt!

Hilsen
Marianne.