Giord familien Hellested sogn 1707-1760, arbejder andre med disse?

Startet af Hanne Poulsen, 20 Aug 2015 - 10:53

Forrige emne - Næste emne

Hanne Poulsen

Er der andre, som arbejder med Giord-familien i Hellested sogn 1707-1760?

Jeg vil meget gerne udveksle oplysninger og dele overvejelser om slægstforhold med andre, der arbejder med denne personkreds. Giord Olsen og hustru samt Giord Skrædders hustru har været faddere og gudmødre for mine aner i Smerup sogn.

I Hellested sogns kirkebøger 1707-1760 er en række personer med navnet Giord, Giordsen og Giordsdatter.
Der er blandt andet 3 mænd samt deres hustuer, der ofte optræder som faddere i Hellested og også i Smerup sogn. Personerne er Ole Giordsen, hans søn Giord Olsen samt Giord Skrædder. Jeg har funder skifter efter de to sidste samt en række oplysninger samlet fra kirkebøgerne.

Umiddelbart kunne det se ud til, at
- Ole Giordsen kunne være en af flere brødre, der alle får børn døbt i Hellested sogn (Niels, Hans, Jens, Frederik)
- Ole Giordsen får børnene: Giord, Peder, Hans, Karen, Birte, Kirsten, Karen - kun døtrene får børn, som lever ved skiftet efter Giord Olsen)
- Giord Olsen og Birte Olsdatter er gift med Anders Andersen og Kirsten Andersdatter (måske et søskendepar)
- Giord Skrædder ikke hører til familien, men at han kunne have en tilknytning til Karise. Hans hustru Ellen Jørgensdatter er fra Nyby.

venlig hilsen Hanne Poulsen


patrick Clemmensen

Hej, Jeg er lidt i tvivl om det er den samme Giordsen vi taler om (jeg er rimelig ny i slægtforskning, og det er ikke mig der har lavet hele mit stam træ inde på geni) Men jeg tænker der et forsøget værd i tilfælde af du kan bruge det til noget :)

Jeg har på mit stamtræ en person der heder Hans Giordsen( Geni.com: http://www.danishfamilysearch.dk/cid941591 danishfamilysearch.dk link: http://www.danishfamilysearch.dk/cid941591 )

Så vidt jeg kan se så er han født ca 1729, og var gift med inger rasmusdatter, han var husbon og smed.

Han fik så 2 børn med hende - Rasmus Hansen og Karen Hansdatter.

hvis det skulle passe med det du søger kan jeg godt give nogle flere informationer ned af i træet :) jeg har dog ingen informationer fra før det :)

Mvh Patrick Clemmensen

Thestrup-Bjørn

Hej Hanne!

Du skriver bl.a.: kun døtrene får børn, som lever ved skiftet efter Giord Olsen)

HVOR findes dette skifte? Og hvornår?
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998