Min tipoldemor, Caroline, død 10. apr. 1949... men hvor?

Startet af Allan Donovan Pedersen, 18 Aug 2015 - 21:03

Forrige emne - Næste emne

Allan Donovan Pedersen

Min tipoldemor, Caroline Amalie Frederikke Sørensen (født Jensen, tidligere Donovan), døde d. 10. apr. 1949, og blev begravet på Vestre Kirkegård (Nordre store kapel) d. 15. apr. ... dødsannoncen har jeg fra Politiken

Jeg kan bare ikke finde hende i en kirkebog. Jeg har forsøgt i Skt. Matthæus (hun boede en stor del af sit liv på Vesterbro, og hun blev også gift i Skt. Matthæus. Desuden er hendes mand begravet dér), men uden held

Hendes sidst kendte adresse er Korsgade 35, Kbh. N. (1930), men jeg finder heller ikke hendes død i hverken Helligkors eller Skt. Johannes sogne, som Korsgade hører til

Hendes høje alder på dødstidspunktet taget i betragtning (født 7. feb. 1864); altså 85 år... kunne måske antyde, at hun døde på et hospital... men jeg kan altså ikke finde hende!

Er der nogle, der har et frisk bud på, hvor hun kan gemme sig...? - Udover i jorden... ;)



Allan Pedersen
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Inge Nissen

Hej

Har du kigget efter hende i Alm. Hospital/De gamles By?

Venlig hilsen Inge

Allan Donovan Pedersen

Øøh, nææh... det har jeg ikke. Men det er da bestemt en mulighed, så det vil jeg lige gøre... tak, Inge... :)
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Allan Donovan Pedersen

Dér (Almindeligt Hospital) var hun heller ikke... :/
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Herluf Ringgaard

Hvis hun er flyttet fra Korsgade findes der vel en afgangsliste? :-)
Int. områder: Thisted- Hillerslev- Sennels- Skovsted

Allan Donovan Pedersen

Det er muligt; jeg har ikke kigget. Men det er jo ikke sikkert hun ER flyttet... Korsgade er blot dén adresse jeg sidst ser hende på... :)

Og... findes der overhovedet afgangslister i 1930...?
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.


Allan Donovan Pedersen

Ååh, Gitte... hvor er det fantastisk, 1000 tak!

Jeg har nok kæmpet med at finde hende et lille års tid, så det er en meget vigtig brik du dér fandt til mig...! - Hvordan fandt du på at kigge i Ålholm...?


Allan :)
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Gitte Johansen

Jeg ved ikke rigtig, om jeg vil ud med det, for så synes du nok, jeg er skrupskør ;)

Det var et eksperiment.

Hvis du går herind og skriver Københavns Amt, og alle, så kommer samtlige kirkebøger frem.

http://arkivalielister.dis-danmark.dk/ao_kb_vis_form.php

Så tog jeg dem fra en ende af, for jeg havde jo den nøjagtige dato, så det var nemt at finde den rigtige kirkebog.

Det var så meningen, at jeg ville se, hvor lang tid det tog, men det glemte jeg alt om.

Og selvfølgelig var det den allersidste bog, hun var i.



PS. Det er vist nok mig i en nøddeskal at finde på sådan nogle ting.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Allan Donovan Pedersen

HAHAHAHAHA... skrupskør...? - Ja, måske, en smule...! - Men hvor er det dog typisk, at hun så lige nøjagtig er i den allersidste på listen! Åh, hvor dumt! :D :D

Men så meget desto ENDNU MERE tak skal du ha' for at ha' pløjet alle dem igennem... dét var sgu noget af en arbejdsindsats! *Thumbs up*

Sidder netop nu og prøver at finde ud af lidt mere om Skellet 4, som var hendes sidste adresse... det ligner noget ældrebolig-noget...
- Vil jo gerne ha' noget 'kød' på mine aner... ikke bare tørre navne og tal...! - Hende her er jeg dog heldig at ha' 2 billeder af, fra hhv. 1887 og 1903/1904... ;)
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.